Time’s Arrow – En Fascinerende Bok


Jeg har lest ut en ny bok, Time’s Arrow av Martin Amis.
Var den god? Hmm, fascinerende er vel ordet jeg vil bruke.
Den var ihvertfall god nok til å lese ferdig, men ikke noe jeg kommer til å lese igjen for å si det slik.

Det spesielle med boken er at den foregår baklengs.
Vi følger hovedpersonens liv bakover. Altså det starter med døden osv. Det interessante her er at alt skjer baklengs. Når personer i boken spiser kommer maten ut av dem og ned på fatet, leger skader folk og samtaler foregår også baklengs.

Effekten av dette kommer kraftigst frem i en twist i historien jeg ikke skal avsløre her.  En må enkelte ganger ta seg selv i å huske på at ting faktisk skjer baklengs og at det som skjer derfor er det motsatte av det som blir forklart.

Er boken verdt å lese? Hmm, pga at alt foregår baklengs vil jeg vel egentlig si ja. Den byr på en leseopplevelse litt utenom det vanlige.

Bilde: Min mobil

#blog #bok #synsing

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg