Over the Garden Wall – Et moderne folkeeventyr

Jeg så den animerte miniserien Over the Garden Wall her om dagen.
Serien er på 10 episoder hvorav hver er på ca 10 min og handler om to brødre som må reise gjennom en stor mystisk skog for å finne veien hjem.
På veien møter de alt mulig av merkelige og fantastiske skapninger og hendelser.

Jeg likte denne serien, den hadde en god litt dyster småskummel folkeeventyr stemning over seg samtidig som den også var sjarmerende og morsom. Den føles virkelig vellaget både visuelt og på lydsiden med kjempebra stemmeskuespill fra skuespillere som Elijah Wood, Christopher Lloyd, Tim Curry, John Cleese og flere.

Den er faktisk litt skummel til tider, men passer på å ikke gå over grensen til skikkelig horror. Hadde det vært opp til meg kunne den godt ha vært hakket dystrere, men da hadde den nok kanskje ikke egnet seg for barn lenger så forstår godt at de ikke gikk til det skrittet.

Som jeg sa tidligere så føles det som et skikkelig folkeeventyr, det er mange minneverdige finurlige figurer vi blir kjent med på reisen. Serien gjorde en god jobb med å bygge opp sin fantasiverden synes jeg. Serien har også en god slutt og føles som en self contained historie noe jeg setter pris på.
Absloutt verdt en en titt!

Spoiler-fri trailer:

Første episode lovlig lagt ut på youtube av Cartoon Network selv:

Bilder: Google
#film #tv #animasjon #overthegardenwall #horror #comedy #tegnefilm

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg