I Want Monster Hunter World and other stories

Jeg har egentlig ganske lyst på det nylig utgitte Monster Hunter World.
Problemet er bare at jeg har lyst på det på pc, ikke på ps4 og pc versjonen kommer ikke før til høsten.
Grunnen er at det jo er gratis å spille online på pc, mens på ps4 trenger en ps plus som koster penger.
Nå er jeg ingen stor online spiller overhodet, men jeg liker jo å ha muligheten til det og jeg nekter å betale for bare å ha den muligheten.

Ergo ser det ut som jeg må smøre meg med tålmodighet, med mindre jeg plutselig ikke klarer å vente lenger og løper på butikken og kjøper ps4 versjonen alikevel 😛

Aaaanyways, dette har resultert i at jeg har spillt litt på gamle Monster Hunter spill i det siste.
Littt på Monster Hunter Portable 3rd på psp og nå også Monster Hunter 4 Ultimate på 3DS.
Om du ikke kjenner til Monster Hunter serien så kan det forklares som en action rpg hvor en jakter på svære monstre og bruker deler av dem som bein og klør til å lage nytt utstyr og våpen.

Det har gått mest i 3DS spillet i det siste selv om det i starten føltes veeldig knotete å spille på den. Monster Hunter er et spill som bruker alle knappene på konsollen og 3DSen er ikke så komfortabel om en skal nå alle knappene.
Måtte ty til circle pad pro for å få den til å føles litt mer komfortabelt så nå går det litt bedre.

Morsomt spill er det da, det føles virkelig fullstappet med innhold, jeg har ikke oversikt over alt en kan ta seg til i spillet enda engang.
Akkurat nå er je gpå leting etter noen Jaggi Claws som jeg trenger for å modifisere katana svardet mitt. Har ikke vært heldig og fått noen drops enda, men jeg gir ikke opp! Morsomt å ha noe å se fram til. Jeg er ikke en spilelr som syter og klager om jeg spiller en del omganger uten å få den dropen jeg vil ja, i motsetning til most of the internet apaprently 😛


be vewy vewy quiet, I’m hunting monsters

Jeg liker at en liksom kan se på karakterene at de har jobbet for å få det utstyret de har. Det er ikke bare bare å skaffe seg et bedre sverd i dette spillet så nå du ser en annen hunter med det flotte sverdet så vet du liksom at vedkommende faktisk har jobbet for det.


Welcome to my house! Also cats

Det tar jaggu bra lang tid å banke noen av monstrene i det spillet gitt, siste quest jeg tok tok nesten 50 min!
Var bare såvidt jeg klarte det, jeg var helt tom for health items og null retries left og så det var egentlig litt flaks, men gikk heldigvis til slutt.
Also there’s cats, lots of cats, which is always a plus! 😀
Har du spillt noen Monster Hunter spill?


Phew, denne karen tok det neste 50 min å få has på


Yes, that cat is a chef 😀


Starting some quests


Must, not, drop, egg

Bilder: Google og Min mobil
#spill #gaming #blog #3ds #ps4 #monsterhunter #capcom #action #rpg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg