What I’ve been Playing and Watching

En ny uke går mot slutten og påskeferien nærmer seg med stormskritt.
Men hva har jeg så spillt på i løpet av uken som har gått?

Det har gått en del i det fantastiske Enter the Gungeon still.


JEg fant et hememlig brett som var litt vrient å få låst opp. Måtte finne en spesiel item og så komme seg et godt stykke vuidere uten å bli truffet en eenste gang. Det tok noenf orsøk but I finally did it! Morsomt å ha seg et lite mål å jobbe mot.

Det nye brettet v ar temmelig svært, men det betyd jo også at jeg fant en del gode items og våpen på ferden.


Og på slutten av det hemmelige brettet ventet en ny boss, The Old King! Navnet kinga reminds me of Souls spillene 😉 Jeg beseiret ham, men bare såvidt, hadde et halvt hjerte igjen. Phew!

Det er bare kinda crazy hvor mange awesome og morsomme items som er i dette spillet, som disse:


Shinobi på ps2 anyone? 😛


Å du får DET kinket i nakken! 😀


Chest Friends Forever 😀


#TeamThor 😛


Kongens trofaste undersåt er ikke fullt så glad i kongen sin som som kongen selv tror 😛

Jeg har også spillt en del mer på pek og klikk eventyrspillet Thimbleweed Park.
I still like it, men føler kanskje at det tja, har mistet litt fokus? Det at det er så mange spillbare karakterer gjør at det føles litt aimless og ufokusert  når det kommer til story.

Det fortsetter også å pøse på med referanser til andre spill fra Lucasarts. Det blir bare altfor mye av det. Det føles bare feil at Ron Gilbert, som selv jobbet for Lucasarts skal drive på med utallige referenser som en liksom forventer å se i fan spill, ikke i et spill fra dem som skapte de spillene det refereres til.
Jeg liker spillet still da, men unødvendig bare synes jeg.

Jeg har også såvidt testet litt den nylig utgitte PC versjonen av Lego City Underdover.
Et kjempebra open world Lego spill med en helsprø morsom historie som parodierer politiserier og filmer.
Jeg har jo spillet på Wii U, men var litt nysgjerrig på pc versjonen. Det første jeg merket var at det loadet mye kjappere which is good da loadetidene på Wii U versjonen er ganske så forferdelig lange. Så kanskje litt penere ut også, men det var bare noe som føltes litt off. Det er ofte sånn når et spill portes over til nye formater, en taper ofte noe i prosessen.


Wii U til venstre og PC til høyre

Liker heller ikke at de har redesignet hoverdperson Chase Mccain i spillet fra å være en vanlig cop til å nå ha på seg en fæl superhero aktig blå jumpsuit. Skikkelig downgrade der synesj eg. Skjønner ikke hvorfor de har gjort det. Det passer mye bedre med settingen og historien i spillet at han hadde på seg de vanlige politiklærne! Vurderer egentlig å heller bare fortsette på Wii U, har jo kommet bra langt i spillet der.

Ellers har jeg sett filmen I am the Pretty Thing That Livews in the House. En horrorfilm om en hjelpepleier som flytter inn i et gamelt hus for å passe på en gammel forfatter. Likte den ikke noe særlig, veldig langdrygd og poengløs. Den kom liksom aldri til noe poeng. Not recommended.
Elers så har jeg gått og gledet meg til at Yo-Kai Watch 2 skal komme ut i dag på 3DS. Håper bare det ligger i postkassen og venter på meg etter jobb! 🙂

Hva har du styrt med den ssite uken? Played anything? Watched anything?

Bilder: Min PC og Google
#spill #gaming #blog #pc #2d #indie #adventure #thimbleweedpark #rongilbert #enterthegungeon #roguelite #roguelike #action #pointandclick

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg