Hitman – Inntrykk (It’s pretty good)

Stealthserien Hitman er en serie jeg alltid har hatt lyst til å like, men uansett hvor mange ganger jeg har prøvd å spille de forskjellige spillene så har de aldri klikket for meg.
De har bare vært for janky og unforgiving. Det største problemet var alltid at en så sinnsykt fort og uventet kunne faile oppraget en var på.

Spillene var alltid skikkelig dårlig på å forklare spilleren hvilke muligheter en har og til å advare om at nå er du iferd med å gjøre en bommert, pass på!
Det ble bare frustrerende å gang på gang måtte starte på nytt pga en ikke så hva som kom til å skje.


What? No no no, these are just vitamins!

Det nyeste Hitman spillet som kom tidligere i år har jeg vært nysgjerrig på en stund.
Det som ahr stoppet meg fra å teste det til nå har vært at det så godt som er always online, noe jeg virkelig ikke liker i spill. Hitman er jo også et singleplayer spill så hvorfor i alle dager det spillet krever en online oppkobling er jaggu ikke godt å si.


Don’t worry officer, I don’t have any deadly weapons on me, well apart from my fists

Eller joda for publisher Squeenix er det jo bare flott for da kan de jo selv bestemme når folk skal få spille spillet. Om populariteten til spillet går ned og eller neste spill er på vei så vips er serverne nede og spillere mister tilgang til nesten hele spillet. Just great right?


Meet Terry Norfolk, Texan oil billionare without a heart of gold

Aaanyways, jeg har altså vært nysgjerrig på spillet lenge og nå når siste elusive target (spesialoppdrag som bare er tilgjengelige et par dager) var skuespiller Gary Busey fikk jeg igjen lyst på spillet. Så tro det eller ei I actually bought it.
Jeg velger å håpe at om noe skule skje med serverne i fremtiden så vil fans av spillet klare å mekke ihop en eller annen løsning som lar spillere få tilgang til hele spillet.


Ea ease soldier, and what are you talking about? Of course I was always bald!

Og jeg må virkelig si dette er et bra spill så langt. Uten tvil det beste hitman spillet til nå.
Utvikler IO Interactive har omsider lært seg å opplyse spilleren om hva som er iferd med å skje før det skjer. F.eks i de gamle spillene om en gikk feil og f.eks gikk nært en vakt med feil kostyme så ble en avslørt og de begynte å skyte på en med en gang og oppdraget gikk i dass.

Nå i nyeste Hitman sier vaktene Hei du, du har ikke lov til å være her, vennligst snu. De kan bli mistenksomme, men om en så er snar å komme seg vekk så kan en komme seg unna.


Don’t mind me, I’m just looking into this microscope here

En annen ny feature Io Interactive har lagt til som jeg virkelig likte er muligheten til å blende in. Altså la oss si at en har kledd seg ut som en forsker inne på en lab. En kan da gå nært et mikroskop og velge blend in for å ikke skikke seg ut og virke mistenksom. Eller f.eks sette seg ned ved en benk å lese avisen. Dette gjør at en har litt flere muligheter til å interacte med verdenen og bidrar til å øke innevelsen. En er ikke adskilt fra spillets verden. Veldig bra!


I guess I gave you the wrong vitamins, sorry about that

Det at spillet er litt mer forgiving og bedre til å opplyse spillerenbidrar til at en føler en har mere oversikt og kontroll over situasjonen og en tørr nå å utforske og eksperimentere mer. Og det er jo hva Hitman handler om.
Gameplayet er third person og hvert kart i spillet er ganske stort område med sinnsykt mange muligheter. En kan snike seg inn i kjøkkenet, slå ned en kokk og stjele hans klær og loffe rundt den fine villaen som kokk på jakt etter snikmorder målet.


Here, let me help you get some more water to wash down those vitamins

Eller en kan kle seg ut som blomsterbud og bare valse inn hoveddøren. Klatre inn på taket er også en mulighet.  Ja som sagt det er sinnsykt mange muligheter å gjøre ting på. Kjempe morsomt å bare improvisere å prøve seg fram.

Det blir liksom små historier som den gangen på et svært posh moteshow hvor mitt mål var to høytstående la oss si klesdesignere. Jeg loffet rundt omkring uten å helt finne ut av hva jeg skule gjøre til jeg tilfeldigvis kom over en bodyguard.


Baldie McSmooth, professional bodyguard

Jeg slo ned nevnte bodyguard, stjelte hans klær og telefon og ringte inn at begge klesdesignerne måtte evakueres og gikk så bare rett til deres kontor helt uforstyrret plaffet en kule i hvert av hodene deres og klatret ut på hverandaen. Balanserte så langs kanten til jeg kom til et annet vindu, klatret ned, valset ut hovedinngangen og satte meg inn i fluktbilen og kjørte unna. Pretty great 😀 Og dette var bare en av urolig mange forskjellige måter en kan gjøre dette oppdraget på.


I‘m just a poor carpet salesman

I tilegg har spillet en feature som heter contracts hvor en kan lage egne oppdrag og dele den med andre spillere.
En velger seg så et av spillets sævre kart, velger en til fem npcer som skal være målet, og så er det opp til andre spillere å prøve å utføre oppdraget så fort og så stille som mulig for best poengscore.  Bonuspoeng for å utføre oppdraget akkurat som den som lagde det gjorde. Morsomt!


Trench Taggert, professional henchman

Spillet er skikkelig polert med en masse custom aniamsjoner for diverse handlinger, og virkelig stemningsfult er det også med et flott filmaktig soundtrack.  Det  er skikkelig digg når soundtracket setter igang når en er på vei mot rømmingspunktet etter å ha drept ens mål.
jeg digger det at spillets verden er så dynamisk, det at npcer reagerer på det du gjør som spiller gjør det morsomt å bare prøve ut nye ting. Det er ikke bare en rett måte å fullføre oppdrag på i dette spillet, her finner en sin vei 🙂

Så langt har jeg det virkelig morsomt med Hitman, et skikkelig flott spill for alle som har en liten drøm om å være en badass snikmorder 😀

Bilder: Min PC
#spill #gaming #blog #inntrykk #synsing #hitman #pc #action #stealth #iointeractive #squeenix

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg