Dark Souls 2 – Ships, bells and lost souls

Det tursler og går på Dark Souls 2.
Still making good progress.

Kom over denne saken her som jeg tror er en død kjempe, kinda trist og litt skummel på samme tid.

Ved å hoppe ned i et område nært den døde kjempen fant jeg et helt rustning set og et sverd.
Det sverdet så virkelig bra ut, men det krevde masse dexterity, noe jeg ikke hadde levlet på.
Så heretter gjalt det å levle den staten opp nok til å kunne bruke sverdet. Ny goal!

Jeg dro så tilbake til No Man’s Wharf, et lite mørkt område nært sjøen.
Likte dette området litt, litt pratsteming over det, ikke noe en har sett i Souls spillene før.
Etter en del utforsking kom jeg over en skipsklokke, som jeg så ringte.

Og så plutselig kom det et svært skip drivende inn mot land. Det var et skikkelig kult øyeblikk.
Å se skipet komme inn mot kaien med sine blå spøkelsesaktige lys, awesome moment right there!

Kom så over denne karen her, han virket litt skrullete, men når han var så grei at han kjøpte alt skrotet jeg ikke hadde bruk for lenger så får han bare være så spør han bare vil. Det er ikke ofte en kommer over folk en faktisk kan selge items til i Souls spillene så her gjalt det å benytte sjangsen. Dessverre var han forsvunnet neste gang jeg tittet innom. Easy come, easy go I guess.

Det var tpå tide å begynen å bevege seg mot skipet som ahdde lagt til kaien. Det ser skikkelig flott ut der det ligger i mørket

What secrets await on board the mysterious ship?

En boss, of course! 😛
Skikkelig enkel kar denne her, en sprø skapning med to overkropper som kan angripe både forfra og bakfra samtidig. Han gikk ned på første forsøk.

Etter han var beseiret aktiverte jeg en eller annen innretning i rommet bortenfor og tro det eller ei, skipet satte avgårde, med meg inni!
How cool is that!

Now that is a awesome image right there! En dystert skip som bringer meg til noe ukjent, exciting!

Etter litt la skipet til land igjen og det var på tide å spille igjen. Jeg var nå ankommet til et område ved navn The Lost Bastille.
En slags svær borg. Men så var uhellet ute og det første jeg gjorde var å falle utfor kaien rett i vannet. Og selvfølgelig døde jeg før jeg kom tilbake og mistet da alle de 21115 soulsene jeg hadde, aaaaaargh!

Etter dette uhellet bestemte jeg meg for å heller utforske et annet område litt mer, jeg husket nemmelig noe om et svært fuglerede og om en har spillt Dark Souls så vet en at uventede ting kan komme av å utforske store fuglereder. Når jeg stod og betraktet redet kom en svær fugl å grep tak i meg og fløy med til ja, The Lost Bastille! Et annet område i The Lost Bastille to be exact.

Jeg romstrerte rudnt der og kom over denne damen igjen, hun jeg hadde støtt på tidligere i spillet, curious å finne henne her.

Etter litt kom jeg til bossen i dette området som viste seg å være tre lange rystningkledde skapninger.
Det tok noen forsøk før jeg fik beseiret dem alle sammen. Den første gikk veldig lett ned, men etter den var nede kom det to til samtidig og det var litt mer utfordrende å holde styr på to stykker. Men til slutt gikk de ned de også, fullstendig overkommelig.

Jeg kom over denne karen igjen også, den mystiske hvite ridderen. Nå var pgså han her i The Lost Bastille. Lurer fælt på hvem han er denne fyren og hva hans rolle er. ( og nei jeg har ikke tenkt å google meg frem til svaret). Håper han gjør sin rolle kjent senere. Mystiske greier. Morsomt med slike ting å gruble over. Direkte motsatt av de aller fleste andre storspill som dytter all story ned ihalsen på en enten en vil eller ikke.

Jeg har nå fått nok dexterity til å kunne bruke det nye sverdet forresten og it’s aaaawesome! 😀
And it looks pretty cool too! 😛

Etter de tre rustningbossene var beseiret kom jeg til et nytt område kalt Belfry Luna. Hmm luna betyr vel måne. Noe med måne?
Freaky denen haugen med døde hmm, things? Litt usikker på om det er dukker eller bare små personer. Either way it’s kinda creepy.

Noen trapper opp kom ejg til en ny boss, nemmelig tre gargoyler. Disse krevde også noen forsøk å få has på. Jeg gjorde gasnke god skade på dem, men det var så himla mange av dem. Sikkert en fem seks stykker. I starten var det to, men etter litt kom det flere og flere til. Det gjalt å få has på dem så fort som mulig slik at jeg ikke endte opp med å måtte slåss mot alle samtidig.

Etter noen forsøk gikk de heldigvis ned for telling. wooohoo!
Etter dette gikk jeg tilbake til spillets hub hvor en ny vei åpenbarte seg via en magic npc som nå befant seg der. Jeg kan nå enten gå den veien eller hoppe ned en lang brønn. I think I’ll try the well first. Wish me luck!

Bilder: Min PC
#spill #gaming #blog #pc #action #rpg #souls #darksouls #darksouls2 #from

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg