Må du for alt i verden fullføre spill?

Må du fullføre spill?
Jeg har aldri skjønt det at så mange er så beastt på å absolutt fullføre spill, det går så langt noen ganger at de ikke liker lange spill fordi de vil ta for lang tid å fullføre.

Min filosofi er at jeg spiller det jeg har lyst å spille når jeg vil og så lenge jeg vil.
Om jeg etter å ha spillt 20 timer på Metal Gear Solid V får lyst til å teste Dragon Quest Heroes så gjør jeg det. Jeg elsker å prøve nye spill og hopper ofte mellom mange spill pga det, men de gamle spillene går jo ingen steder. De vil alltid være der når jeg vil spille dem igjen.
Som for noen dager siden da jeg fikk lyst å spille Professor Layton and the Curious Village på DS igjen etter ikke å ha spillt det på sikkert over et år.

Noen ganger spiller jeg bare ett spill til det er fullført andre ganger ikke. Det handler om hva som er morsomt. For det er jo det å spille spill handler om ikkesant?
Gjør det du har lyst til. Om du etter 40 timer Fallout 4 får lyst å teste Rebel Galaxy så gjør det, det spiller ingen rolle at du ikke har fullført Fallout 4 enda, det går ingen steder 🙂

Må du fullføre et spill før du spiller noe annet?

Bilder: Google
#spill #gaming #blog #completionist

2 kommentarer
    1. Jeg er litt slik at jeg konsentrerer meg om en ting. Spiller jeg Diablo3, så legger jeg alt inn der. Blir vell lett oppslukt og skal gjøre det meste. Men sjeldent eller aldri jeg ‘runder’ noen spill. Eksempelvis spiller jeg WoW nå, men blir nok neppe til å raide.
      Har det med å glemme hvordan jeg gjorde hva. Hater å måtte ‘lære’ meg selv opp igjen 1 år senere, unødvendig med tid. Nå snakker jeg om de små tingene, som forskjellig keybinding på inventory og andre irriterende elementer 😛

    2. Mia: Ja det å gå tilbake til et spill etter lang tid kan by på noen utfordringer det kjenner jeg godt til, ikke så lett å orientere seg i Resident Evil eller en Zelda dungeon når en ikke har spillt på revis f.eks 😀 Men på den andre siden blir det jo litt som å oppleve spillene på nytt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg