Pepperkaker og Julesnacks – Why do you taste so good?

Du vet julen nærmer seg når julesnopen begynenr å dukke opp i butikken, eller det er ihvertfall det butikkene vil du skal tro 😛
Her om dagen så jeg at Pepperkaken Bertil, den karakteristiske pepperkakemannen met et brukket ben er tilbake.
Synes de er veldig gode de pepperkakene, jeg mener, de smaker noe annerledes enn de fleste pepperkaker, but in a good way, very tasty 🙂

De hadde jo en ganske spesiell boks de første årene de var på markedet, en flott metallsylinder, så skiftet de til en mørkerød vanlig rund boks med hvit topp.

Og nå i år har de altså gått over til den vanlige røde boksen som å si alle pepperkaker bruker. Skjønner hensikten, rødt er liksom jul og pepperkaker, men nå skiller de seg ikke særlig ut lenger, nå er de bare enda en av de utallige røde pepeprkakeboksene en ser på butikken, bare mye dyrere enn de billigste.

Hvilke av de andre utallige mer tradisjonelle pepeprkakesortene liker jeg best?
Hmm, jeg er neimen ikke helt sikker.

Er veldig glad i Sætres Pepperkaker. De er nok den sorten jeg synes smaker mest klassisk god pepperkake.
Det er jo andre som også er gode, men de har liksom bare svakere trekk av den gode pepperkakesmaken i forhold liksom.

Problemet er bare at siden det går stort sett ett år mellom hver gang jeg spiser pepperkaker så glemmer jeg jo av hvilke sorter jeg faktisk har prøvd 😛 Vel ikke alle, men siden det er så mange som ser så like ut spesielt av de superbillige så blir det noen bomkjøp 😛

Det er ikke bare pepperkaker som har dukekt opp i butikkene, julesnacks har også begynt å dukke opp.
I fjor fikk jeg smaken på julehjerter fra Maarud og julestjerner fra Kims, og nå er begge kommet ut i butikkene igjen.
Jeg tror jeg likte en av dem bedre enn den andre, men husker bare ikke hvilke av dem det var! 😛

Nå venter jeg bare på at Sørlandschips med Maldon salt skal komme, super salty and super tasty!
Er det noe julesnacks du er spesielt glad i?

Appropå Bertil.
Lurer på hvorfor han har brukket det ene benet? Har han prøvd å rømme fra pepperkakefabrikken, men så brukket benet og blitt fanget inn igjen? Mystisk 😛

Bilder: Google, min mobil, klikk
#kake #småkake #pepperkake #bertil #jul #snacks #maarud #kims #julehjerter #julestjerner #sætre

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg