Siste spillkjøp: Mother 3

I dag kom omsider Mother 3 på Game Boy Advance fra ebay.
Har vært på utkikk etter det en god stund og omsider fant jeg det til en ganske så billig penge. Ca 188kr ble det og det er faktisk inklusive frakt. Slettes ikke ille.
Spillet er en jrpg og oppfølgeren til det kritikerroste snes spillet Earhbound (Earthbound er nemmelig Mother 2 i Japan). Mother 3 kom aldri ut uten for Japans grenser, men en del veldig flinke fans oversatte spillet og slapp en patch slik at også dem som ikke kan japansk kunne få spillt spillet.

Noen har så tatt denne o versatte versjonen av spillet og laget nye gba spillkassetter med spillet på og det er altså en slik jeg har kjøpt.
En ting kanskje ikke alle vet er at spillet kan ikke spilles helt som det skal om en spiller det på en emulator.
Det er nememlig et rytmeelement i spillets kampsystem som ingen emulatorer klarer å emulere skikkelig.
Spillet blir derfor mye vanskeligere å spille om en ikke spiller det på en gba kassett.

Skal bli morsomt å få testet!

Trailer:

Bilder: Min iphone
#spill #blog #kjøp #ba #gameboyadvance #nintendo #hal #mother3 #mother #earthbound

2 kommentarer
    1. Hermegås;)
      Gratulerer! Har enda ikke begynt på mitt. En dag…
      Men jeg anbefaler virkelig mother 2. Det virker som de fleste syns det er best, ikke vet jeg, men elsket 2:)

    2. nerdslife: Hehe, vært på utkikk etter det lenge, men fant det aldri til en god pris, så godt å endelig få det i hus. Skal prøve å få kommet igang med det snart, men Smash Bros komemr jo også nå så vi får se hva det blir til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg