Super Smash Bros for 3DS – Førsteinntrykk

Da ha r eg fått spilltl itt Smash Bros på 3DS.
Og synspunktene mine er vel ca samme som etter å ha prøvd demoen.
Det er et polert spill, god feel i treff og slag noe som gjør kampene tilfredstillende.
Spillet føles litt innskrenket fra Brawl på Wii på noen områder, en kan ikke lenger plukke opp stamps og ny musikk, item customizering er midnre muligheter i, en kan ikke lenger plassere trophies fritt, en del småting.

Fargerikt og flott visuelt er det også og fin musikk er det, musikkutvalget kunne vært litt bedre dog, men dette er jo sikkert pga plassmangel på 3ds spillbrikken.
Den flotte mmelodien Pollyanna fra Mother serien fikk dessverre ikke være med denne gang ser det ut som.
Men som jeg sa om demoen lider spillet av kontrollene, den føles bare ikke presis nok, jeg har f.eks block på R knappen og den ligger såpass langt unna at jeg må endre grep om 3dsen for å blokke noe som gjør at jeg nok ikke bruker den like mye som jeg burde. Savner en skikkelig kontrolller i hendene når jeg spiller dette.

Savner noen av mulighetene fra Wii U versjonen. En kan f.eks ikke lenger stille inn vhor ofte items skal spawne, en kan heller ikke v elge hvilken musikk som skal spilles av på brettene.
En ting jeg liker med spillet er at det ikke vegrer seg for å bruke grafikk tatt rett fra gamle spill. F.eks er det en skikkelig flott F-Zero bane er som tatt rett ut av SNES spillet der en slåss oppå fremtidsbilene mens de suser ivei over en mode7 bane, pretty awesome!

En ny flott Earthbound bane har vi også fått, litt usikker på fra eksakt hvilket spill den er fra, kanskje Mother 3 siden 3ds versjonen jo skal fokusere på baner fra håndholdte spill?

Denne merkelige fyren er også på den banen og oppfører seg som en ekstra karakter han slåss og banker opp spillere på banen og kan faktisk være direkte farlig.

Har fått låst opp en del hemmelige karakterer, Falco, Dark Pit, Ness og Dr. Mario.
Er det bare meg eller virker Dr. Mario noe irritert i dette spillet? 😛
Ellers likte jeg Dr. Mario godt, han hadde singe gamle angrep fra Melee (I think) og heldigvis var ikke Fludd å se noe sted.
Hans Final Smash er også ganske morsom da han skyter store piller istedenfor flammer som vanlige Mario.

Jeg har også laget min egen Mii fighter, complete with stråhatt 😀
Jeg lot ham slåss med bare nevene, og må si jeg likte ham, gode angrep og skikkelig kul final smash.
En låser etthvert opp en masse nye klær og greier en kan customize ens mii fighter med, morsomt.

Little Mac var også morsom, han har en masse forskjellige skikkelig kraftige slag, men er ikke så god i luften Han har tilogmed sin slagmåler fra Punch Out spillene som gradvis fylles opp, når den er på maks kan en slå ut spillere på bare ett megasterkt slag, pretty great.

Pac Man var også en morsom fyr å spille som, han har en del sterke angrep, blant annet ett der vi selv kan lage en linje av dotter som han så spiser opp, vrient å forklare, men et effektivt angrep. Hans final smash er også pretty awesome, han blir om til en gigantisk 8bit pac man og spiser så de andre spillere som om de var spøkelser, bare øynene blir igjen akkurat som i Pac Man 😀

Bowser har jeg også sansen for, han er bra lik seg selv fra Brawl, og hans wrestling inspirerte magaplask angrep er framdeles bra samt butt stomp angrepet kan sette en støk i den sterkeste fienden.
Er spent på å teste Wario og Duck Hunt dog, håper bare jeg får dem låst opp snart.


Grumpy Dr. Mario 😛

Jeg savner kanskje litt enspillerinnhold med litt lengde dog, clasic mode hvor en går rundt på et kart og banker forskjellige motstandere er morsom, men akk så kort. Bare en rundt seks kamper og så er den over, skulle vært lengre.

Det er en del andre moduser da som all star modusen hvor en skal beseire alle karakterene som også er litt morsom.
Den nye modusen kalt Smash Run hvor en utforsker en svær metroid aktig bane, banker fiender og får items som øker ens stats og oppgraderer ens karakter, etter å ha utforket den store banen en stund skal en så bruke sin nå forbedrede karakter enten i en vanlig kamp eller et kappløp mot andre karakterer.

Synes ikke denne modusen var så super egentlig, kontrollene i Smash er bare ikke laget for et et sidescrollende platformspill, ikke kan ebn bruke alle angrep mot fiendene her heller.
Litt morsomt med masse fiender fra mange spill da som Kremlings fra Donkey Kong og Starman fra Earthbound da.

Spillet har også diverse utfordringer en kan gjøre for å låse opp nye ting som brett, customizeringsgjestander, powerups og trofeer. F.eks slåss 3 ganger på Rainbow Road brettet eller bruk Pac Mans final smash, morsomt å ha noen mål.
Alt i alt et morsomt spill, men må innrømme at det føles litt som en appetettvekker til Wii U spillet, håper bare det kommer i år!

Har du spillt Smash Bros for 3DS, hva synes du?

Bilder: Min iphone, min 3DS og Google
#spill #blog #supersmashbros #smashbros #3ds #nintendo #mario #zelda #metroid #earthbound #pacman #punchout #gaming

3 kommentarer
    1. Fikk mitt igår jeg også og må si jeg er enig i mye av det du sier. Polert, men savner endel småting. Jeg har heller ikke fått dreisen på kontrollene. Stikka gjør meg gal, men jeg blir vel vant med det.
      Den motherbana er med i mother 1 men er også ett sted i mother 2 som heter magicant. Det ser litt annerledes ut, men de fuglemennene er med der:) i mother2 kunne du ha med deg en slik fuglemann til å sloss:)

    2. nerdslife: Ja kontrollene er virkelig ikke optimale, knappelpasseringen irriterer meg også, men så spiller jeg jo på en vanlig 3ds, det går kanskje bedre på en XL. Morsomt det de gjorde med fuglemannen i spillet da, han er skikkelig farlig hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg