Spillblog: Fantasy Life – I’m a lumberjack and I’m okay

Det har blitt en del mer Fantasy Life i det siste.

Etter å ha vært paladin en stund og fått banket en masse monstre synes jeg tiden var inne for å prøve ut noen av de andre jobbene i spillet.
Hver jobb har også sin egen story med egne karakterer, og merkelig nok har de klart å få alle til å være ganske engasjerende så langt.

Først prøvde jeg meg som skredder, her er mye av fokuset på å sy diverse ting som klær, tepper, materialer osv. Dette gjøres i en ganske morsom rytmeminigame, jo bedre en gjør det jo bedre kvalitet på resultatet får en og Jo flere ganger en syr samme sak jo bedre blir en på å lage den gjenstaden og jo mer utbytte får en.

Etter å ha sydd både skjorter og stoff en del tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på tømmerhugger. Har sett en del trær jeg mistenkte at kunne hugges ned når jeg har vært på eventyr rundt omkring og var litt spent på hvordan den jobben var.

En av tømmerhugger læremestrene var en kar ved navn Forrest som har en morsom dialekt 😀
Selve trehuggingen foregår ved at en må velge fra hvilken side en vil slå treet med øksen, hvert tre har et svakt punkt og om en finner dette og avslutter med et sterkt slag får en ekstra mye materialer for jobben.

Jeg tok meg også en tur rundtom i byen og bare tittet på severdighetene på kveldingen.
Mye forskjellig å se på, det er tilogmed et slags sirkus med sjonglører og spåkone har byen også, selv om hun ikke var inne akkurat nå  😀

Ahahaha 😀

Jeg gikk også til kklesinnkjøp, litt skotskt 😀
Tok meg også en tur og så på nye hus, den leiligheten en starter med er ikke spesielt stor.
Selve innredningsdelen av spillet har jeg knapt fått startet på en gang, penger gror ikke på trær for å si det sånn så har brukt dem på andre ting så langt.

Ikke den største leiligheten jeg har sett 😛

Denne store karen som sover så fredfylt her er ikke til å spøke med.
Prøvde å banken ham en gang og det gikk ikke så bra for å si det sånn 😛

Jeg kjøpte også den nedlastbare utvidelsen til spillet, Origin Island.
Det var såklart bare en knøttliten nedlasting som jo betyr at den egentlig er på selve spillbrikken, men at en må betale for å låse den opp. Liker det virkelig ikke at de gjør slikt, men jeg vil jo ha hele spillet.

I pakken får en masse nyte custimozeringsmuligheter, nye pets, nye skulls etc og et svært nytt eventyr etter en har klart den vanlige storyen som også øker max lvl fra 100 til 200.
Den var ikke så altfor dyr da, rundt 60 kr så like greit å bare kjøpe den med en gang slik at en får hele spillopplevelsen synes jeg.

Hmm, mon tro hva jeg skal finne på i spillet i dag? 🙂

Har du spillt Fantasy Life? If not why not? 😛

Bilder: Min 3DS
#spill #blog #rpg #action #adventure #fantasylife #nintendo #level5

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg