Fantasy Life – Inntrykk

Det ble en del Fantasy Life i går.
I like it so far!

Fantasy Life er et noe litt spesielt rollespill til Nintendo 3DS som minner litt om Animal Crossing blandetm ed Zelda.
Spillet har 12 forskjellige jobber en kan velge mellom Paladin, Mercenary, Hunter, Wizard, Cook, Angler, Woodcutter, Miner, Blacksmith, Carpenter, Tailor og Alchemist.
En velger en i starten,  men kan når som helst skifte til en annen. Det er ikkem eningen at en bqare skal ha en hele spillet. Etter å ha levlet skills fra en jobb til maks lærer en dem så permanent slik at en kan bruke dem i alle jobber så tilslutt blir en altså verdens beste altmuligmann kan en si 😀

Kampene i spillet kan mine litt om Zelda, de skjer i sanntid som et actionspill det er god feel i kampene og det har et system som minner om Z targeting fra Zelda hvor en locker on på en fiende og så enkelt kan manøvrere rundt denne for å unngå angrep og angripe.
Synes kampsystemet funker bra og fiendene er morsomme krabater som f.eks gulrøtter med huggtenner 😀

Det er rett og slett et hyggelig spill. Så morsomt å bare vandre rundt og se på alle mulighetene en har.
F.eks hva skal en bruke penger på? En kan kjøpe seg mat på de forskjellige restaurantene, en kan kjøpe møbler eller annet stash til huset sitt, eller kanskje nye klær? Ny hårfrisyre? Nytt utstyr som våpen eller skjold? Kanskje en vil sy egne klær eller lage mat?


En kan riste på trær om en har lyst på eppler

En kan lete etter sjeldne mineraler i gruven, prøve å beseire noen av de store bossene som vandrer rundt, eller kanskje fange noen monstre som har dusør på seg? Eller kanskje fiske litt i noen av elvene, bare gå på utforsking i naturen etter skatter, fortsette på storyen eller noen av de utallige andre sakene en kan ta seg til.

Det er ikke et spill en liksom setter seg ned og tenker at okei nå skal jeg starte på dette og prøve å klare det. Det er mer et spill en bare koser seg med, en tar ting i eget tempo og gjør ting når en føler for det, det ligner litt på Animal Crossin såmnn sett. En annen del som gir assosiasjoner til den serien er husmøbleringen. En kan nemmelig akkurat som i Animal Crossing kjøpe alskens greier til huset sitt some n så kan plassere ut som en vil. En starter med en liten leilighet på ett rom men kan kjøpe større hus etterhvert.


Yup, it also has airships

Spillet har en flott og sjarmerende fargerik visuell stil over seg og storyen har faktisk vært engasjerende så langt, jeg ser faktisk fram til hva soms kjer videre. Noen morsomme karakterer har det også vært. 
På jobbfronten starter jeg som en mercenary, men siden fokuset der var mest på trege store tohåndsverd uten skjold skiftet jeg heller til Paladin hvor en fokuserer på enhåndsverd og skjold. Hver jobb har sin egen storyline med egne karakterer som en også kan ta meg seg ut på eventyr ome n vil.

Spillet har også sinnsykt mange achievement aktige utfordringer, disse får en forskjellige saker for å klare. Noen får en penger av og andre får en blizz poeng av. Disse poengene kan en bruke til å låse opp nye muligheter i spillet. Jeg har føeks låst opp muligheten til å ha en pet og økt inventory plassen.


Jeg baket et bobleaktig spøkesle som dukket opp om natten og se hva jeg fikk for det, mon tro hva en kan lage med denne?

I tillegg til både lokal og online flerspiller har spillet har også en funksjon kalt Link som lar en linke spillet opp mot venner som også spiller, så kan disse så få beskjerder om forskjellig en styrer med i spillet, f.eks utfordringer en har klart. Høres jo litt  morsomt ut dette, kjenner ingen andre med spillet så har ikke fått testet den ut dog.
Ens venner kan også dukke opp i spillet som npcs og jo mer en snakker med dem jo bedre venner blir en og en kan også få gjenstander hos disse.


Et av husene en kan kjøpe, ser så hyggelig ut

En annen ting en tar seg til i spillet er å hjelpe forskjellige inbyggere med alskens problemer. En bonde ville jeg skulle banke 10 gulrøtter f.eks mens en liten katt ville ha fisk å spise, en gammel mann ville ha et kjemestort egg mens en vakt i byen ville jeg skulle banke 10 banditter. Så for å si det sånn spillet har en del å ta seg til.

Så inntrykket så langt er positivt, ser fram til å spille mer i dag, lurer på hva jeg skal finne på? 🙂
Spiller du Fantasy Life?

Bilder: Min 3DS
#spill #blog #fantasylife #level5 #rpg #action #adventure #nintendo

3 kommentarer
    1. Selve den klasse delen minner veldig om ARR, der kan man være alt på en karater, noe som seff føles litt rart for meg som er ekte alt-oholiker i WoW 🙂 Ser jo veldig søtt ut da, og så får du til og med hus 🙂
      Har ikke 3DS og kan ikke helt se for meg at det er noe jeg skaffer meg med det første.. det er noen barn i familien derimot, kanskje de har og jeg får låne 😀

    2. Izayoi: And cats, don’t forget you can gets cats! 😀
      Det er massevis av flotte spill på 3DS så absolutt verdt å skaffe vil jeg si. Alt fra Bravely Default som er en ekte old school FF aktig jrpg fra Squeenix til strategi rpgs som Fire Emblem og action rollespill som Monster hunter. Så digg å bare lene seg godt tilbake i sofaen med et bra håndholdt spill. Den er deff ikke “bare for barn” som kanskje en del tror.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg