Ny regissør vil forenkle Final Fantasy XV

Litt ny info om det kommende actionrollespillet Final Fantasy XV har dukket opp i et intervju med spillets nye regissør Hajime Tabata.
Hans mål er å gjøre spillet simplre og enklere slik at alle kan spille det, han vil at kampssytemet i bunn og grunn baer skal bestå av en knapp hvor “kule” knep og angrep skjer avhengig av spillets kunstige intelligens.

Det virker også som spillets kampssytem ikke lenger er så likt Kingdom Hearts som vi trodde. Virker som en må velge mellom angrep el no i den dur.
Folk syntes først at Hajime Tabata var et flott valg til å ta over som regissør av spillet fra Nomura, nå er de ikke like sikre lenger.

Dette høres ut som det kan bli knotete når selve spillets foregår i sanntid. Det å komle med menyer og slikt mens kampen foregår høres ikke ut som et god vei å gå.
Jeg hadde håpet at dette ville bli et Final Fantasy spill med kampsystemet fra Kingdom Hearts, et av mine favorittspill, virkelig synd om Squeenix klarer å rote det til. Men hey it’s Squeenix, så skulle vel egentlig ikke forundre meg…

Kilde: Neogaf
Bilder: Google
#spill #jrpg #action #squeenix #ffxv #ff #finalfantasy #finalfantasyxv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg