What I’ve been playing this weekend

Det har vært en rolig og god helg.
På spillfronten har det gått i Spelunky og Final Fantasy XIII på ps3. Bittelitt Diablo ble det også på ps3’en.
Spelunky er bare et skikkelig godt spill, når en dør får en bare så lyst å prøve en gang til. Se hvor langt en kommer seg, hvor mye skatter en klarer å finne. Siden spillet er tilfeldig generert er det alltid spennende å prøve på nytt.

Jeg fikk omsider laget en snarvei til jungelen, som betyr at jeg nå kan starte der. Liker jungelen, den er ganske nnerledes enn gruveverdenen og har mange nye farer og feller å by på. Morsomt å gjøre seg kjent med nye omgivelser.

En kan finne ofringsalter rundtomkring som en så kan ofre ting på. Er en heldig kan en så få belønninger.
Jeg var litt uheldig da jeg falt ned en gang, jeg slo meg i svime og landet på alteret hvorpå jeg faktisk ble ofret. Jeg ofret altså meg selv 😛
Det ble bare en sort skjerm og game over.

Etter en stund klarte jeg omsider jungelen og kom til ice caves. Her var det glatt på bakken som gjør at en sklir samt nye fiender som yetier og ufoer av en eller annen merkelig grunn 😛
Jeg kom bare dit en gang da så langt og har ikke fått åpnet opp noe snarvei, det tar nok enda litt tid før den er klar.

Det ble også litt Final Fantasy XIII.
Jeg har nå byttet kontrll til Vanille, som befinner seg sammen med Sazh.Kjekt med grønne flotte omgivelser etter å ha vært innestengt så lenge. Kom til en ny stor fiende soms pillet tipset om at det kanskje var lurt å springe forbi siden jeg bare hadde to partymemebrs. “Aha, et dårlig skjult hint fra spillet om at en kanskje får noe awesome om en faktisk beseirer fienden.” Men nope, fikk ingenting 😛

Det ble også såvidt litt Diablo 3. Har hatt lyst å spille det i det siste, men vil helst vente på ps4 utgaven.
Kom et lite stykke videre og fikk tatt en miniboss før det ble stopp.
Håper vi får en ps4 dato snart.

Hva har du spillt på i helgen?

Bilder: My iphone
#spill #blog #ps3 #diablo3 #spelunky #finalfantasyxiii #ffxiii #ff13 #vanille #sazh

10 kommentarer
    1. Husker jeg tenkte det samme om den panserfienden, men nope:p Lagt merke til at alle fiendene i FFXIII har sinnsykt mye hp? Tidkrevende.
      Jeg har spillt wild arms! Håper jeg snart er ferdig med det:p

    2. nerdslife: Noen av fiendene har en del hp ja, men synes det varierer litt, en del svake også. Kommer litt an på hvem en har i partiet sitt og synes jeg. Gjelder å finne rett taktikk 😉
      Nice, Wild Arms progress is good, tenkt å gå videre til WA2 eller blir det noe annet?

    3. Det er sant, er vel mest bossene. Men damn…:p
      Har litt lyst til å prøve wild arms 2, men kommer litt ann på om det går smertefritt med amerikansk ps-store og psp’en min og slike tekniske ting.
      Men nå framover kommer det jo ut litt diverse, så kan hende det blir satt på hylla litt=)

    4. nerdslife: Ahh så det er bare på usa psn, så irriterende at det skal være oppdelt slik. Så mye ktrøll bare for å få spillt et spill liksom.
      Ja det kommer jo en del godsaker i februar ja, good times ahead! 🙂

    5. Nei, de tuller ikke helt når de sier det kan være kjekt å løpe forbi. Men ligger man godt an i chrystariumet bør de jo gå ganske greit. De kan være litt tidkrevende – men går fortrere dersom man bruker litt saboteur/synergist.
      Men det er herlig å komme ut fra de litt klaustrofobiske omgivelsene og se litt digital sol igjen 🙂
      Der vil dukke opp monstre du ikke kan ta med en gang du møter dem uansett hvor mye du prøver – men dem kan du fortsette å prøve deg på etterhvert som du blir sterkere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg