Microsoft dropper online krav og sperrer på xbox one

Microsoft har nå kunngjort at de dropper så godt som alle online krav og sperrer for brukte spill på den kommende xbox one konsollen.

Konsollenvil ikke lenger krever at du er online, den vil heller ikke trenge å sjekke online connection hver 24 time.
Alle spilldiscer vil virke som de gjør på xbox 360 dvs. en vil kunne ta de med bort til venners konsoller og spille som før.
En vil bare trenge en internettoppkobling første gang en starter opp maskinen etter å ha kjøpt den. (litt synd dette, men ihvertfall en stor forbedring)
Alle nedlastede spill vil fungere helt like enten de er onlien eller offline.
Konsollen vil også bli sonefri.

Snakker om å ta helomvending.
Og så microsoft som var så superselvsikre og sa de aldri kom til å endre på noe på E3.
Det viser jo at det faktisk hjelper å bry seg, det at fspillere verden over har klagd og sagt klart ifra hva de synes om disse forferdelige kravene har blitt hørt.
Lær av dette Microsoft, heller vær ydmik enn arrogant.

Jeg kommer til å ha ps4 som hovedmaskin uansett da, men nå er det ihvertfall en mulighet for at jeg får spillt de gode xbox one eksklusive spillene.

Hva synes du om at microsoft dropepr online kravene?

Kilde: Microsoft

6 kommentarer
    1. Så det i dagbladet akkurat nå og.
      Veldig bra for alle de som foretrekker Xbox. For meg holder det med en konsoll, siden så veldig mange av de som er Xbox “exclusive” ofte kommer til PC 🙂 Og så var det denne lommeboka, så da får det holde med en PS4

    2. Izayoi: Synes det også var veldig bra fordi dette viser at folk faktisk ikke vil ha slike sperrer som MS ville sette, og at det faktisk nytter å klage. Men som sagt er det ps4 for meg og, selv om jeg nok kommer til å kjøpe en xbox om det kommer noen eksklusive spill jeg virkelig vil spille. Kan ikke gå glipp av gode spill 😉

    3. Er nok også litt det at jeg ikke helt stoler på microsoft. Jeg har ingen problemer med å se at mye av det de tar bort nå, fort kan sniiiike seg inn igjen,
      Men veldig bra at de faktisk hører etter, og jeg tror kansje den lille video snutten til Playstation om delingen var et velrettet spark :p

    4. Izayoi: Ja er enig der, har lite tiltro til MS jeg og, derfor xbox one bare blir brukt om det skulle dukke opp noen skikkelig gode eksklusive spill som bare finnes der. Får bare håpe de frykter folket nok til at de ikke prøver seg igjen.
      Hehe ja, tror nok de følte presset etter E3 og alle sparkene fra sony 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg