Spillblog: DayZ – The escape

Fikk lyst å ta en liten dayz runde i kveld.
Eneste problemet er at det på alle norske og vel andre servere i nærheten er det beksvart nå, noe som gjør det veldig kronglete å spille. Etter en del leting fant jeg en server som befant seg såpass langt unna norge at den hadde dag nå.


Så da var det ut på eventyr igjen.
Etter litt leting kom jeg over noen hus ved en jernbane. Gjennomsøkte området etter gjenstander, men fant ingenting. Ble overumplet av en skokk med zombier. They got me bad.
LaPrøvde å løpe litt siksakk mellom husene for å lure dem fra meg, men nei de hang på.


Så da la jeg på sprang til havs i håp om at de ville gi seg om jeg svømte langt nok ut.
Not to self
Zombies can swim.


Har begynte det virkelig å gå på stumpene, jeg blødde kraftig fra et sår fra zombieangrepet og måtte rett og slett stoppe opp for å bandasjere såret. Heldigvis rakk jeg det såvidt.
Siste forsøk måtte bli opp i fjellet, kunne det være slik at zombiene var trege i bratte bakker?
Worth a shot.
Puhh, det gikk.
Vet ikke hva det var, om det vær trærne som forvirret dem eller den bratte bakken.
De stoppet ihvertfall jakten.
Så nå er jeg altså oppe i høyden uten hverken mat eller våpen. Så et slags antennetårn i horisonten, ved siden av var det et lite skur. Verdt å sjekke ut.
Skuret var såklart stengt, ingen hjelp å få der. Så en zombie som nærmet seg og klatret raskt opp i tårnet både for beskyttelse og resurssjakting, men ingenting å hente der heller. Zombien var heldigvis borte så klatret ned fra tårnet igjen og gikk lutt lengre opp i høyden og spanet etter noen tegn på bebyggelse.


Se der, der har vi noen hus. Jeg løp ned bakken ivrig etter å gjennomsøke husene etter mat, våpen eller ihvertfall noen tabeletter mot den hersens skelvingen jeg fikk etter zombieangrepet.
Men jeg skulle nok ikke sprunget, en zombie fikk nemmelig ferten av meg og så var jakten i gang igjen.
Jeg flakekt rundt med blikket etter steder å riste dem av meg, men det eneste jeg så var en låve med døren på glipp.
Kunne det være noe våpen der inne? Og ville jeg isåfall ha nok tid til å plukke det opp, og gjøre det klart før zombiene tok meg igjen? Det var det eneste håpet jeg hadde så inn i låven bar det.


(bildet er fra en tidligere omgang, jeg fikk ikke tatt så mange bilder av denne omgangen og rommet så ut ca som det på bildet over)

Det var ingen ting på gulvet, men to trapper opp til et par loft vat det der. Sprang opp den høyre trappen, men der var det bare noen nødbluss. Zombiene fulgte etter.
Prøvde å hoppe ned for å spare tid, men satte meg fast i noe. Zombiene kastet seg over meg.
The journey was over..

Må si jeg liker måten en egentlig lager sin eget eventyr i dette spillet. Det var jo ikke forhåndsbestemt at jeg skulle flykte opp i fjellheimen hardt skadet. Eventyret bare skapte seg selv pga. ting jeg ble utsatt for på veien.
Så langt unna de fleste andre skytespill som Cod en kan komme.
Hjelper og på innlevelsen at spillet har en såpass realistisk visuell stil.
Som tidligere nevnt taper det seg litt når en har en del ammo og resursser, men når en ikke har det kan det oppstå spennende situasjoner.  Så lenge en kan bidra med litt fantasi på egenhånd 😉
Det å f.eks endelig finne et våpen slik at en kan slå tilbake mot zombiene som en til vanlig er helt forsvarløs mot er skikkelig digg!

Spillet er jo uferdig og har litt av hvert av bugs og janky saker, men det glimter til.

2 kommentarer
    1. Vel det er jo beta spill, så noen sånne ting må man regne med. Tenk så bra det kan bli når det blir ferdig. Kan hende jeg “låner” litt penger fra en annen konto og spiller litt i helga!

    2. Lita: Ahem, det er faktisk alpha, ikke beta 😛 Men ja det blir virkelig spennende å følge med på utviklingen av det, hvem vet hvordan det vil ende opp? Hadde vært morsomt å høre hva du synes om det ifall you give it a go 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg