Spillblog: DayZ – En reise i mørket

Da har jeg fått spillt litt Dayz, zombiemoden til arma II.
Liker konseptet, men en merker godt at det er en alpha verjon av moden. Mye jank (røffe kanter, uferdig, upolert, småbugs).
Men nok om det, slå følge på min reise gjennom mørket..


Og siden det var sent på kvelden her var det også det i spillet og som en kan se temmelig dårlig sikt.
Heldigvis har en en lommelykt, men selv med den er det virkelig ikke stort å se.

Jeg lister meg sakte frem i gresset, dels for å ikke vekke eventuelle zombiers oppmerksomhet og dels fordi kameraet vingler voldsomt når en springer slik at en ikke ser stort.


Etter en liten stund finner jeg en bro, kanskje det betyr at en by er i nærheten? Kanskje med noen forsyninger å plukke med seg? Føler meg ganske forsvarsløs uten noe våpen av noe slag.


Litt bortenfor bruen, hva er dette? Et skilt? Og hva skuer jeg borte i horisonten?


Se der ja, det var et skilt, dessverre er russisken min temmelgi rusten, men hvor det er et skilt er det kanskje også andre tegn til sivilisasjon? Etter å ha tatt en tit på skiltet bestemmer jeg meg for å utforske det jeg så i horisonten.


Hmm, en slags generator eller noe? Ikke noe en kan gjøre noe med så lite hjelp å få der. Er det ikke noen hus her?


Endelig? Der er det et hus. Kan det være noe brukbart der inne? Et våpen? Noe spiselig?


Døren var dessverre stengt. Det var en rekke andre hus i nærheten, men så å si alle var stengte.
Jeg så også en del zombier som vandret rundt i nærheten så her gjelder det å være stille og ikke vekke noe oppmerksomhet. Omsider fant jeg et hus som var åpent, men alt jeg fant var noen patroner til våpen jeg jo ikke har.


En zombie lurer langt der borte, tro meg det er ikke så langt unna som en skulle tro. Hører flere andre stønne ut fra mørket.
Jeg udnersøker flere hus, men no luck. En zombie får teften av meg og angriper, men heldigvis kommer jeg meg unna. Ikke uten å ha fått et sår som må bandasjeres dog. Puhh, heldigvis gikk det bra. Skulle virkelig hatt et våpen..
Det er mørkt og det regner..


Urgh… Jeg har blitt angrepet igjen og denne gangen gikk det ikke så bra. Jeg har tapt mye blod og er veldig svak. Synet er omtåket og fargene svinner hen. Jeg klarer såvidt å karre meg fremover, men vet at her må jeg ha mat eller ordentlige medisiner ellers går det ikke særlig mye lenger. Svelger unna de smertestillende tabelettene jeg har, men de har ingen virkning. En ny zombie jakter på meg, men jeg løper ut i sjøen hvor jeg klarer å svømme ut langt nok til at zombien avbryter jakten. Men hvor er jeg havnet henne nå? Det er så mørkt overalt..


Fremdeles svak, mistet enda mere blod, tom for bandasjer så får ikke stoppet blødningen.
Svimer av etter store anstrengelser, dette går ikke rette veien.
Har gjennomsøket enda noen bygninger, men det eneste jeg fant var et nødbluss og flere patroner. Ingen våpen.
Skulle gjerne fyrt opp nødblusset, men i frykt for å tiltrekke enda flere zombier lar jeg være. Måtte hoppe ut fra en avsats for å unslippe en zombie og brakk foten, men uten bandasje eller førstehjelpsskrin er det lite å gjøre ved. Får bare halte meg videre. Trodde jeg fant en slags butikk eller kanskje et apotek på bildet over, men dørene var såklart låst.
På tide å logge av for nå, jeg er ihvertfall ikke død enda..


Dette er hva jeg har i ryggsekken ved reisens slutt. Noen patroner til forskjellige våpen jeg ikke har. Et bildekk, en bensinkanne (usikker på om den er tom), nødbluss, lommelykt (startet med), en klokke, ryggsekken.

Bilder: My pc

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg