Sony kjøper cloud streaming firmaet Gakai

Sony har nå kunngjort at de har kjøpt opp cloud streaming firmaet Gakai.
Cloud gaming vil si at en streamer spillet direkte til sin konsoll eller pc altså spillet kjører egentlig på en kraftig server et sted mens videoen fra spillet streames direkte til din tv.
Urgh, ikke noen fan av denne nyheten da jeg som dere kanskje vet foretrekker å eie mine egne spill og ikke være avhengig av andre servicer som internet for å kunne spille dem.
Må si jeg lurer på om dette var rett avgjørelse å ta av sony her, de sliter jo økonomisk og så bruker de masse cash på dette her?
Om dette skal funke så tror jeg nok det er enda mange år igjen om de virkelig skal bruke denne servicen på spill.

Om dette f.eks vil bli sonys måte å støte ps2ps3 spill på ps3 på vil jeg bli veldig skuffet…

Synes du cloud gaming er veien å gå?

Kilde: Kotaku
Bilde: Google

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg