Assassin’s Creed 3 – Masse ny info og bilder

Spillbladet Gameinformer har kommet med en masse ny info om det kommende Assassin’s Creed 3 i sitt seneste blad.
Her er de viktigste punktene:

En spiller som en ny helt som heter Connor/Ratohnhake:ton (uttales Ra-doon-ha-gay-doo). Han har en engelsk far og en indiansk (altså indianer) mor.
En vil oppleve Conner’s barndom på den amerikanske grensen hvor han vokser opp blant Mohawk stammen. Mohawk stammen braker etter en tid sammen med hvite kolonister som brenner ned landsbyen deres. Noe som får Connor til å dedikere livet sitt til å konfrontere tyranni og urettferdighet.

En ny måte å komme seg frem på som innebærer å hoppe fra og klatre på trær og fjellklipper.
En ny versjon av spilmotoren fra de forrige spillene som kan vise tusenvis av soldater i blodig kamp med høyt detaljerte nærbilder. Fjesene til karakterene skal se veldig gode ut.

Kamp er basert på å sette spilleren på offensiven og er basert på hastighet og bevegelsesmengde.
Hovedpersonen har tusenvis av nye unike animasjoner (ingen er gjenværende fra forrige spill).

Karakterer som er med i spillet er balnt annet George Washington, som vil stå som en av de viktigste i spillet.
Benjamin Franklin er også med, muligens i en mentorrolle, men ikke på samme måte som Leonardo Da Vinci var det i de forrige spillene.
Charles Lee er også med men hans rolle er ukjent.

Spillet finner sted mellom årene 1753 og 1783 og er fokusert på byene Boston og New York.
Spillet fokuserer ikke bare på historiske bygninger lenger, nå er det historiske hendelser.
Eksempler er den store brannen i New York. En vil besøke Valley forge som på dette tidspunktet er beleiret av Washintons styrker.

Connor skal befinne seg i store kamper som nå kan ha opptil to tusen mennesker, i motsetning til de forrige spillene hvor det bare var rundt hundre stykker på skjermen.
Historien er fremdeles sentrert rundt Assassin’s mot Templars.
Ikke alle kolonister vil være gode, og ikke alle briter vil være onde. Spillutviklerne prøver å fokusere på at synspunktet fra både Assassin’s og Templars er i et moralsk gråområde og at Templars virkelig tror de redder verden.

Franskmenn og Indianere vil også være med i spillet.
Det vil være mye vild natur i spillet som passer til grenselandet i amerika.
Spillets areal er 1,5 ganger større enn det i Assassin’s Creed Brotherhood.
Grenselandet området er ikke tomt som i Assassin’s Creed 1, men vil ha en tredjedel av spillets oppdrag og spillbare innhold.

Grenseland området inneholder også koloniale områder som Lexington og Concord og Connors Mohawk landsby.
En kan jakte på dyr for resursser, og måten en tar livet av dem på påvirker det du får som resultat. F.eks om en klarer å felle en bjørn emd ett treff får en et langt mer verdifullt skinn enn om en må stikke bjørnen åtte ganger.

Naturområder spiller en stor rolle i spillet, en vil kunne bruke trær, klipper kanter og mere til å utføre snikangrep og kamp. Connor har en skjult kniv, likt de andre hovedpersonene i serien.
Verden endres over tid, slik at en slette hvor en stor kamp har funnet sted ett år, vil kanskje bare være et tomt område med noen telt noen måneder senere.

Hele verdenen vil endre seg med årstidene, så byer og naturområder vil eksistere både på sommer og vinter.
På vinteren vil soldater bevege seg sakte og snubble rundt i snøen, og elver og innsjøer vil være islagte.
Noe som gir en nytt terreng å arbeide med. Dette gir Conner en ekstra fordel siden han fremdeles kan bruke trærne og naturen ganske effektivt selv om vinteren.

Det er mange forskjellige klubber og grupper en kan slutte seg til for å få oppdrag.
Disse er separate fra oppdrags systemet i spillet. Disse klubbene vil kontakte deg basert på hva en foretar seg i spillet. For eks. om en jakter mye vil en få en invitasjon til jakt klubben.
Det vil være et varebasert økonomisystem og et nytt eiendoms systen. Desmund vil fremdeles være med.
Nye puzzle sekvenser vil være med, som en slags førstepersons perspektiv tetris.
Det er en ny Animus database programmert av Shaun Hastings som kommer med syrlige kommentarer om de britiskes perspektiv på krigen.
Ingen informasjon om flerspiller er gitt enda.
Det vil være nye platformbrett.
Full synchronization er tilbake, men med store endringer. Oppdrag har nå checkpoints. En får også store belønninger for å gjøre disse oppdragene istedet for 100%. Om en ser for seg et levling system i en rpg, bare med et visst antall xp tilgjengelig å finne. Jo mere syncet en blir jo mere fylles sync måleren opp.
Under hvert enkelt oppdrag har hver enkelt del en gjennomfører en verdi. En vil kunne gjenspille alt for å øke sin poengsum.

Det skal være et slags system for å rekruttere andre Asssasin’s som i Brotherhood.
Det er et nytt notoriety system som er mer gjemt og ikke vil straffe spilleren for å utforske risikable områder.
Spillet har nå fast travel (en kan teleportere seg til forskjellige steder uten å faktisk må gå dit).
Tower defense oppdragene fra Revelations er ikke med.
En kan oppgradere Conners kostyme og utstyr etterhvert som spillet skrider frem for å gjøre det mer autentisk.
Byene har nå mye mer små detaljer og liv.
En kan nå hoppe over våpen og skli under saker, samt navigere rundt objekter i bevegelse.
Free running systemet er fremdeles der bare mer rafinert og ikke så mye i høyden.

Connor går i kamp med to våpen.
Spillet vil ha samme kontroll både i og utenfor kamp.
Tomahawken og kniven er alltid med deg i kamp. De lar en også utføre dobbel counters og slå ned flere fiender på en gang. En vil også kunne utføre chain kills.
Det er ikke lenger et target lock system, spillet velger automatisk ditt mål.
Block og counter er nå samme knapp for å forhindre misbruk av funksjonen.
.En kan bruke menneskelige skjold og context sensitive knep.
Fokluset skal være på at en alltid vil være i bevegelse under kamp.
Det er nabge abdregrads abgrep som å skyte med en enskuddspistol med Y eller trekant knappen.
Det er et nytt dynamisk kamerasystem is pillet soms kal gjøre alt mere filmatisk enn før.
Det er også et nytt sprintesystem. En vil også kunne beseire folk mens en er i bevegelse som vil la en fortsette å jakte på målet sitt.

Spillutviklerne vil at spilleren skal ha kontroll under kampene i spillet.
Det er rundt 2,5 timer med filmsekvenser i spillet som er utført av skluespillere som blir filmet, ala Uncharted.
Det er fokus på historisk nøyaktiget, og spillutviklerne har benyttet seg av konsolenter på historisk dialog og indianske skuespillere.

Oisann, her var det mye info gitt.
Virker jo spennende dette her.
Ser heldigvis ut som de prøver å endre på saker i serien nå. Noe som er veldig smart spørr du meg, da jeg synes serien har gått litt på tomgang med så mange såpass like spill på så kort tid.

Synes du Assassin’s Creed 3 virker spennende utifra den nye informasjonen?

Noe spesielt du ser fram til med spillet?

Kilde: Neogaf
Bilder: AllGamesbeta

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg