Drager, sverd og magi – Gigantiske Skyrim kommer i neste uke

Nå er det snart her, det gigantiske frie rollespillet Skyrim kommer neste fredag, altså 11 november til pc, ps3 og 360.
I spillet spiller en etterkommer av den mystiske drageklanen, ens hovedoppgave er å jakte på de mange store dragene som finnes i spillets verden, men spillet er helt fritt og en kan egentlig gjøre hva en vil i spillets verden.
Dragene kan også dukke opp overalt, de er ikke låst fast til et område, men flyr rundt omkring i verdenen.

Vil du plukke blomster og vekster for å lage forskjellige ting som potions og slikt? You got it.
Vil du utforske den hulen du så inni skogen der borte? Yep, go right ahead.
Vil du jakte på dyr i skogen? Sure thing.
Kjøpe/stjele seg en hest og legge ut på vandring? Yep.
Lyst til å bare slappe av og hugge litt ved? Go right ahead.
En kan egentlig gjøre det meste i dette spillet.

En spiller som seg selv, dvs. en lager sin helt egne karakter, en kan velge rase, kjønn, hudfarge, allt mulig.
Vil du bruke sverd gjør du det, vil du bruke magi gjør du bare det, snikmorder, tyv, alkemist, bueskytter etc., her kan du gjøre bli det meste.
En kan faktisk bli vampyr i spillet også om en blir bitt, da tåler en ikke sol og må drikke blod.
En kan tilogmed gifte seg.

Spillet har også en veldig bra kunstig intelligens, f.eks dreper en mølleren i byen kan byen gå tom for mel og etterhvert blir forlatt.
Kaster en fra seg utstyr på bakken i en by kan det bryte ut kamp mellom de fattige i byen om utstyret ditt.
Og om en f.eks dreper en person i byen så kan slektningene til denne personen rotte seg sammen og komme etter deg.
En lærer seg også det gamle dragespråket gjennom spillet, med hjelp av dette kan en utføre magi som f.eks dragens ildpust.

Spillets verden er gigantisk med hundrevis av timer spilling i seg. Verdenen strekker seg fra snødekte fjelltopper til frodige skoger, skumle huler og mystiske templer.

Gleder meg til å bare legge ut på nærmeste landevei og utforske spillets verden, ser jeg noe interessant er det bare å dra dit, allt en ser f.eks i horisonten er plasser en kan dra til.

Det blir pc versjonen på meg, gjør seg best på pc disse spillene synes jeg.


Potion brygging


Flotte nordlys

Trailer som viser litt av hvordan konsepskissene ser ut i det ferdige spillet:

Bilder: Neogaf

4 kommentarer
    1. Jeg har gjort en tabbe og forhåndsbestillt skyrim uten å sjekke om den faktisk funker på pc’n min..sitter nå å googler å prøver å se om pc min takkler det, men siden jeg ikke er noe stor data geek skjønner jeg egentlig ikke så mye av tingene pc’n min må kunne, men ser vertfall frem til det. Vi får satse på at det funker..

    2. Aina: Huffda, det var jo en litt kinkig situasjon.
      Hvilke andre spill spiller du på pc? Og går de glatte og fine?
      Det kan gi en liten pekepinn på hvor kraftig maskin du har.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg