Spillmusikk som ikke er spillmusikk: Bomb Jack

Husker jeg likte musikken i Commodore 64 spillet Bomb Jack veldig godt som liten.
Jeg må si jeg ble bra overasket da jeg fant ut at den melodien jeg likte bst fra spillet faktisk var sangen Magnetic Fields 2 fra den franske artisten Jean-Michel Jarre.
Dette fenomenet er ikke ukjent når det kommer til spillmusikk, hør bare på musikken fra oppfølgeren Bomb Jack 2, også på Commodore 64.
Hør deretter på kjenningsmelodien til 80 talls tegnefilmserien Thundercats. 😉
Funny isn’t it? 😛

Bomb Jack level Theme (arrangert av Mark Cooksey)

Magnetic Fields 2 (Jean Michel Jarre)

Bomb Jack 2 stage music (arrangert av Mark Cooksey)

Thundercats main theme (er det bare meg eller er det slik at animasjonsserier ofte har den beste animsjonen i åpningsekvensene?)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg