Førsteintrykk: Edna & Harvey: The Breakout

Akkurat nå spiller jeg litt på et nytt eventyrspill til pc som heter Edna & Harvey: the Breakout.
En spiller som en jente som befinner seg på et sinnsykehus kalt Edna, sammen med sin venn den snakkende tøykaninen Harvey. Edna husker ikke hvorfor hun befinner seg på dette sinnsykehuset, det eneste hun vet er at hun må rømme.

Med første øyekast vil en kanskje si at spillets stil ser noe enkel ut, men la deg ikke lure.
Bak den noe enkle fasaden skjuler det seg et spennende og bra spill, med humor, mystikk,  litt melankoli og masse problemer og løse. Spesielt mange av stemmene var veldig gode synes jeg, noe som er viktig i et spill med en del dialog.
Hele lydbildet generelt holder bra kvalitet.
Spillet virker forsegjort, en kan f.eks bruke Harvey på allt i spillet og han har noe å si om allt.
Morsomt å se hva han har å si om nye ting 😉

En befinner seg på et sinnsykehus, noe som sikkert ikke virker som den mest lystige plassen, men det er fatisk mye humor her også. Ta bare når en prøver å få en tissetrengt vakt til å løpe på do. Edna snakker ivei om da hun besøkte Niagra Falls og selvfølgelig, om Kevin Costner filmen Waterworld, alt dette mens den stakkars vakten blir mer og mer tissetrengt 😀

Harvey er ikke bare en snakkende tøykanin, han kan også transportere Edna tilbake i minnene hennes, f.eks drar en tilbake til da Edna var liten i en sekvens.

Jeg var først litt usikker på dette spillet, men jeg tror jeg kommer til å fortsette å spille det, liker stemmningen i det. Det skifter fra det humoristiske til det seriøse, noe jeg liker veldig godt.

Jeg er spent på å se hva som skjer videre, kan Harvey faktisk snakke? Eller er han bare en del av Edna’s fantasi?
Hvorfor befinner Edna seg egentlig på et sinnsykehus? Og hvorfor husker hun ingen ting?

Håper bare jeg ikke setter meg skikkelig fast, jeg kvier meg nemmelig skikkelig for å bruke løsninger for slike spill, vil klare det selv 😛

Noen bilder:

Her starter spillet, hvordan rømme fra dette rommet mon tro?


Litt lenger uti spillet

Bilder: ehh, meg 😛

Trailer fra spillet:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg