Resident Evil Remake – Still the Best There Is

Tadah! Da har jeg fullført Resident Evil Remaken igjen.
I starten var det litt vanskelig, jeg var nok temmelig rusten da jeg ikke har spillt spillet skikkelig siden rundt tiden da det opprinnelig kom ut på Gamecube i 2002, men etterhvert gikk det mye bedre. Mot slutten hadde jeg faktisk spart opp så mye kraftig ammo at sistebossen gikk ned uten noen problem, felt soo goood 😀
Dette spillet er bare så utrolig bra, et virkelig kremspill, uten tvil det beste survival horror spillet som finnes.

Det er akkurat passe skummelt, med en god creepy stemning og det er i veldig stor grad opp til en selv hvordan det går. Det jeg mener med det er at en stor del av spillet handler om å håndtere sine resurser (helse items og ammo til de forskjellige våpnene) riktig. Det gjelder å spare så mye som mulig og tenke smart når det kommer til å hasnkes med spillets diverse fiender. Jeg digger det aspektet med spillet.


Stats are fun

Hvor skummelt det blir avhenger også i stor grad av hvordan en har brukt resursene. Har en bommet mye med våpnene har en kanskje ikke mer ammo igjen blir det fort mye skummlere å åpne døren til et nytt rom.
På den andre siden føles det bare så utrolig digg når en f.eks finner ammo til haglen, en føler seg bare så powerfull der en går rundt med geværet klart til angrep hvor en tidligere var redd.

Jeg spillte PS4 versjonen, og selv om den ikke er en helt perfekt konvertering av Gamecube originalen er spillet så bra at det klarer å heve seg over dette. Absolutt et spill du burde prøve om du liker survival horror.
Har du spillt Resident Evil Remake?

Bilder: Google og min PS4
#spill #gaming #blog #ps4 #survivalhorror #horror #residentevil #remake #capcom

4 kommentarer
    1. Ja det gjør den, men spillet som da ble gitt ut var ikke en GameCube original, det var en remake for GC.

    2. stich_it: And? Denne artikkelen handler utelukkende om spillet Resident Evil (Remake) som kom ut til Gamecube i 2002 og fikk en HD Remaster i 2015.
      Den originale versjonen av Resident Evil til Gamecube er på ja, Gamecube. Resident Evil 1 til Playstation er et helt separat spill og artikkelen handler ikke om det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg