Zero Time Dilemma fullført – Hva jeg synes

Da var Zero Time Dilemma fullført.
Jeg likte det godt!
Historien var engasjerende og spennende og hadde en  twister og hemmeligheter som holdt en interessert og engasjert hele veien gjennom.

Dog vil jeg nok si det gikk merkbart kjappere i svingene her enn i de to forrige spillene (999 og Virtue’s Last Reward). Så godt som alt av hendelser er jo cutscenes nå med voice acting og jeg synes en liksom ikke helt kom fullt like nært innpå alt når en mistet all teksten de forrige spillene hadde.

Den unlineære strukturen til spillet gjorde det til tider også vrient å holde greie på hvilke hendelser som hengte sammen.
Som gjør at historien som helhet ikke er helt 100% klar for meg even now. Jeg mener jeg vet jo hva som skjedde, men det ble bare etterhvert litt vrient å holde alle brikkene på plass in a way(du skjønner nok hva jeg mener om du spiller spillet, vil ikke spoile noe).

Puzzlene var gode og det var heldigvis ikke for mye fokus på minigame puzzles denne gangen.
Jeg måtte bare sjekke opp løsningen på noen ytterst få som er en stor forbedring fra Virtue’s Last Reward som hadde noen skikkelig vriene minigamepuzzles. Musikken i spillet var også god med en rekke minneverdige og flotte melodier som hjalp godt til å bygge stemning. Voice actingen (japanske ihvertfall) var også veldig god.

Jeg er litt usikker på hvor jeg vil palssere Zero Time Dilemma i Zero Escape serien for meg. 999 er det jeg likte best. Det hadde en mest grounded story og veldig god mystisk steming og gode puzzles. Virtue’s Last Reward var dårligere på de fleste punktene, men hadde fremdeles en spennende historie og gode karakterer selv om puzzle delen var dårligst av alle spillene.

Så kaanskje Zero Escape kommer på delt andreplass med Virtue’s Last Reward?
Jaja, rangering av ting har jeg egentlig aldri likt så det spiller egentlig liten rolle.
Alle er verdt å spille. Dog er det nok best å spille dem i rett rekkefølge for å få mest ut av dem.
In closing, Zero Time Dilemma was good 🙂

Men så var det store spørsmålet, hva skal jeg spille nå da? 😛
Har du spillt Zero Time Dilemma?

Trailer for spillet:

Bilder: Google og Steam
#spill #gaming #blog #pc #steam #visualnovel #adventure #puzzle #zeroescape #999 #virtueslastreward #zerotimedilemma

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg