Steam sommersalget er i gang + En Anbefaling

Så var Steam salget i gang og selv om jeg absolutt foretrekker å ha spill fysisk eller drm frie så tar jeg jo en liten titt på salget.
Helt siden Steam sluttet med daily deals har det ikke vært de store priskuttene og i år er intet unntak på den fronten dessverre.
Fortståelig er det jo for klart det er ikke like fristende for devs/pubs å selge et spill til 80% off i flere uker istedenfor bare en dag.
Det er noen titler jeg vurderer litt dog.

The Bug Butcher (28 kr) er en shoot’em up spill inspirert av titler som Pang.
En skyter oppover på en strøm av fiender og underveis kan powerups med awesome superpowerfulle våpen dukke opp til hjelp. Jo flere fiender en får skutt på rad jo mere bonuspoeng får en.
Spillet har en flott fargerik visuell stil og er også flott animert og mest av alt det er morsomt å spille og har god flyt i gameplayet. Det er nemmelig en demo av spillet også så jeg har fått testet det litt 🙂

Ryse: Son of Rome (25 kr) vurderer jeg også litt.
Spillet er et third person actionspill satt til game rom med et brutalt litt Batman inspirert kampsystem. Ikke et spill jeg egentlig har vært så interessert i, men kan jo være litt morsomt om en er i humør for litt hardtslående action + det har et lite loot system og en del ekstra moduser og flerspiller å bryne seg på også.

Jeg vurderer også litt Lego Marvel Superheroes (35 kr).
Jeg er egentlig gasnke så lei lego spillene, men den store åpne verdenen i dette spillet samt at det har bøttevis med alt mulig av kjente og ukjente marvel helter og skurker som IKKE er basert på filmuniverset gjør at jeg er litt på vippepunktet til kjøp. Det som trekker ned er at det fremdeles har det elendige kampsystemet som de fleste legospillene har som gjør det døøøørgelig kjedelig å banke fiender.

Dog finnes jo spillet på ps4 også og jeg er litt usikker på om jeg kasnkje vil ha det der isteden siden det jo er på disc. Dog koster det ikke 35 kr på ps4 da 😛

Så en anbefaling av et spill jeg allerede har som er på salg:

Recettear: An Item Shop’s Tale (35 kr).
Spillet har den litt unike premissen at en eier en item shop slik en ofte komemr over i jrpgs, en som selger våpen, ytstyr, items, mat etc.
Her må en innrede, sette priser, og selge disse gjenstadene til folk som titter innom butikken.

En må også skaffe alt en selger i butikken selv. Dette gjør en ved å leie diverse eventyrere som blir med en ut til forskjellige dungeons eller andre nærliggende omgivelser hvor spillet blir om til et top down action rpg spill. Her løper en rundt og banker fiender og finner skatter som gir en nye items som en så kan selge i butikken.

Men det er ikke bare om å prøve å få mest mulig for alt en selger. Noen av kundene i butikken kan nemmmelig være eventyrerne en leier med seg og da må en vurdere om en kanskje kan gi en litt bedre pris på det supersverdet slik at det blir enklere neste gang en drar ut på vareinnhøsting.
Spillet ar en veldig sjarmerende og vimsete stil over seg og en varm og  fargerik verden og god sans for humor. Virkelig et knallspill og så absolutt verdt 35 kr.
Det er også en demo av spillet så løp og sjekk ut!! 🙂

Noe du vurderer på Steam Salget?

Bilder: Steam
#spill #gaming #blog #steam #salg #jrpg #action #lego #marvel #legomarvelsuperheroes #recettear #ryse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg