What I’ve been playing: Luigi’s Mansion 2

I det siste har jeg spillt en del på Luigis Mansion 2 på 3DS.
Jeg falt av spillet ganske fort da jeg ikke synes det var like bra som forgjengeren. Det ble fort ensformig pga. gjenbruken av de samme omgivelsene. En dro konstant tilbake til de samme områdene igjen og igjen.

Men nå, nopen år etter at spillet kom ut falt det faktisk mer i smak.
Jeg vet ikke om det er brettene som har blitt bedre etterhvert som jeg har kommet lengre inn i spillet eller ikke, men det føles ikke fullt så repetitivt lenger. Ja, en drar ofte tilbake til de samme omgivelsene, men de er gjerne ikke helt like, noen dører er nå låste og nye fiender og skatter dukker opp her og der.

Jeg tror også jeg har blitt flinkere til å ikke saumfare hver eneste krik og krok etter items noe som nok også hjelper en del på. Jeg vet at om ejg gjør det vil jeg bare gå lei så jeg pusher nok litt mere forward nå enn da jeg sist spillte det.

En ting er ihvertfall sikkert, Luigi’s Mansion 2 er virkelig et polert spill. Luigi har virkelig mye sjarm og personlighet i dette spillet der han forsiktig beveger seg frem i de skumle omgivelsene. Han har en enorm mengde unike animasjoner for alt han foretar seg.

Det er ikke bare en animasjon for å plukke opp ting, han har massevis av forskjellige. Samme med når han intereacter med stuff, han har en unik animasjon for alt mulig. Dette gjør det morsomt å bare se hvordan Luigi reagerer på saker som da han slappet av i denne solstolen her 😀

Selv om en ofte drar tilbake til de samme brettene er det ihvertfall flere forskjellige verdener en drar til. Altså en drar ofte tilbake til det første huset i spillet, men det er mange forskjellige hus nå, et klokkebasert hus, plantehus ett og alle har unike rom som gør det morsomt å utforske og bare se hva slags morsomme fantasirike saker en finner.
Also catching ghosts is fun, and collecting money likeså 😀

Må si etter å ha spillt en del på dette spilelt fikk jeg lyst til å fyre opp originalen igjen og se hvordan den er i forhold, så lenge siden jeg spillte den sist. Perhaps it’s time to hook up that wii again (har jo gamecube og, men den har ikke komponent så crappy bilde på moderne tv’er).

Har du spillt noen av Luigi’s Mansion spillene?

Bilder: Min 3DS og gb
#spill #gaming #blog #3ds #adventure #luigi #nintendo #horror #luigismansion #luigismansion2

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg