Ukens interessante spillutgivelse Part 2: The sequel

Whoops, once again var det en spillutgivelse jeg glemte å ta med på ukens artikkel 😛
Fire Emblem Fates kommer jo nemmelig ut på 3DS denne uken, nærmere bestemt 20 mai.
Spillet er et taktisk jrpg spill hvor en lager sin egen karakter som blir involvert i en historie som spinner rundt tre forskjellige kongedømmer i krig.

Spillet er altså et turn basert taktisk jrpg spill hvor en i kamp flytter sine enheter omkring et grid basert kart sett ovenfra og angriper fiendens enheter. Det gjelder å tenke taktisk for hver enhet har sine egne styrker og svakheter.
Mellom slagene har spilet en lett strategidel hvor en bygger ut ens eget slott samt lette visual novel elementer hvor en blir mer kjent med ens kompanjonger og enheter.

Det jeg har spillt av Fire Emblem Awakening var veldig bra så dette her er jeg faktisk litt spent på.
Jeg rakk heldigvis å forhåndsbestille Special Edition versjonen av spillet som kommer med alle tre story modusene på samme spillbrikke. Ellers må en nememlig kjøpe de to ekstra storyene separat som dlc.

Jeg kommer nok ikke til å starte på spillet helt med det første dog, jeg er jo laaaaangt fra ferdig med Fire Emblem Awakening, men det skal bli kjekt å få det inn i hylla 🙂
Har du tenkt å k jøpe Fire Emblem Fates?

Trailer:

Bilder: Photoshop og Rpgfan
#spill #gaming #blog #3ds #jrpg #strategy #strategi #fireemblem #firememblemfates #nintendo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg