Doomsday is finally here – Hell is not quite as smooth as hoped

Da var Doom omsider ute til pc, ps4 og xbox one.
Jeg stod faktisk opp ekstra tidlig i dag bare for å teste det litt før jobb, noe jeg ikke pleier å gjøre for å si det mildt.
Jeg var jo spent på spillet, men det jeg var mest spent på var faktisk å sjekke hvordan spillet kjørte på min pc.
Og dessverre gikk det ikke så altfor bra. Måtte skru ned oppløsningen en god del og fremdeles sliter jeg med en pussig stutter eller chugging effekt som ødelegger den smoothe flyten i gameplayet.

Så det kan se ut som mitt Geforce GTX 760 med skarve 2gb ram er klart for utskifting, så var det bare om en skulle gå for et 970 kort som finnes nå elelr vente til sommeren da neste generasjons grafikkkort kommer.

Dette er det aspektet med pc gaming jeg virkelig misliker, det at det er opptil en selv og pengeboken om spill vil kjøre bra på ens egen pc.
På konsoller kjører liksom alle spill så bra som de kan kjøre og om de ikke går helt glatt så er det ihvertfall ikke noe å gjøre med det, det er det samme for alle, Det er er jo bare slik spillet går på den konsollen da.

Det er liksom mye lettere å akseptere når det er slik enn når spillet bare går tregt på din pc fordi den begynner å bli gammel.
Veldig skuffende start på Doom for min del altså, men skal prøve å knote litt mer med det etter jobb da, det er jo noen nye nvidia drivere som kom ut i dag, who knows, they might help a little?
Curse you friday the 13th!!!!

Bilder: Youtube og Google
#spill #gaming #blog #pc #ps4 #xboxone #¤doom #fps #action #bethesda #idsoftware #id

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg