Ukens interessante spillutgivelse: Light the fire, one last time

Denne uken er det ikke mange interessante spill som kommer ut, faktisk bare ett.
Men det er ikke hvilket som helst spill som står for døren, det er nemmelig Dark Souls 3!
Det kommer ut på tirsdag til PC, PS4 og Xbox One.

Spillet er det seneste kapitlet i den kjente rollespillserien som nok mest er kjent for sin til tider noe høye vanskelighetsgrad og sin dystre fantasy setting.
Spillet er et action rollespill satt til en stor åpen verden fylt med alskens skumle monstre and some dragons, cuz ya gotta have some dragons in there somewhere 😛

Noe av det som kjennetegner denne serien er det gode kampsystemet, en må konstant være oppmerksom og på vakt for hvert eneste feilede slag kan bety almost death. For om du slår og bommer da er du åpen for at fienden kan slå tilbake og det kan være farlig i et Souls spill 😀

En annen ting som kjennetegner souls spillene er at det er ikke så mye story i overflaten.
Altså det er minimalt med cutscenes og det meste av storyen får en av å lese beskrivelser på items en finner eller av å prate med lite pratsomme npc’er 😛

Sånn sett kan en jo på en måte si at spillet er et slags anti Uncharted, for i det spillet handler alt om at spillet dytter sin story ned i halsen på en og leder en akkurat den veien spillet vil du skal gå og nåde deg om du prøver å gå en annen vei da blir det bråstopp!

I Dark Souls blir en liksom bare sluppet ned i spillets verden og så er det opp til en selv hor en går og hva en gjør, I just love that part!


Uh oh, this doesn’t look good!

Hva eksat som er nytt i Dark Souls 3 husker jeg faktisk ikke av den enkle grunn at jeg har holdt meg unna det meste av info om spillet siden jeg liker å gå in blind og finne ut av ting på egen hånd, ihvertfall når det er et spill jeg vet jeg skal ha meg.

Jeg synes å huske noe om at en kan skifte stances med våpen som gir en tilgang til nye moves og noe om et sacrifice system som jeg lurer på om er at en kan lage bonfires av beseirede spillere som har invadert ens egen verden?
I guess we’ll find out midnatt ikveld! 😀

HAr du tenkt å spille Dark Souls 3? If so til hvilken platform? Selv går jeg for PC.

Bilder: NG og Google
#spill #gaming #blog #pc #ps4 #xboxone #souls #action #rpg #adventure #darksouls #darksouls3 #from #fromsoftware

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg