Bloodborne: The Old Hunters fullført – Hva jeg synes

Da har jeg fullført The Old Hunters, utvidelsen til PS4 spillet Bloodborne.
How was it? It was great! 🙂

Synes utviklerne hadde gjort en god jobb med utvidelsen.
Helt i starten gjenbrukte den noen elementer fra originalspillet, noe som gjorde meg litt bekymret, men dette endret seg etter kort tid over til bare helt nye omgivelser.

 

De nye områdene bød hadde hver sin helt egne indentitet når det kom til både visuelt uttrykk, fargebruk, stemning og fiender. Dette gjorde at utvidelsen føltes variert og bidro til å gjøre dat det faktisk føltes som en var kommet til helt nye områder.

Deler av utvidelsen fant sted på et slags sykehus og her er det skikkelig creepy til tider med forvridde gale pasienter som nok har gjennomgått ting så grufull at det nok er best å ikke tenke på dem engang.

Et annet område var en slags fiskelandsby som var befant seg i en tykk tåke og var helt overgrodd av diverse sjøvekster.
Hele området føltes vått og en kunne nesten lukte sjølukten mens en vasset i den oversvømte landsbyen fylt av fæle bleke skapninger.

Nye bosser fant vi også og de var akkurat like grufulle og utfordrende som man kunne forvente av Bloodborne.
Vi fikk både store bosser og mindre bosser som var mer lik spilleren i sine egenskaper. Har alltid sansen for slike bosser, blir liksom litt som å møte sin likemann sitedenfor bare en svær skapning som en ikke kan rbuke alt av egenskaper en har på siden den er så stor.

Det var en fryd å få nye områder å utforske i Bloodborne og denne utvidelsen minnet meg igjen på hvor vakkert Bloodborne faktisk er. Det er absolutt et av de aller flotteste spillene som finnes synes jeg og da snakker jeg ikke om rent teknisk oppløsning eller teksturer og slikt, men om utrykket, det visuelle designet. Det er bare så utrolig gjennomført!

Jeg ble også minnet på hvor bra kampsystemet i spillet er.
Det er skikkelig kjapt og presist og en må virkelig være konsentrert og følge med for å komme noen vei.
Skikkelig tilfredstilende er det også med gode lydeffekter og hit reactions på fiender.

Det føles bare så skikkelig awesome når en dodger kjapt unna en skuddsalve eller et slag fra en fiende for så å lande noen angrep midt i fleisen (eller ryggen) på monstret! Og for ikke å snakke om parry angrepet, det må være noe av det mest satisfying angrepet i et spill noensinne! 😀

Hvor lang utvidelsen er vet jeg ikke helt, jeg fortsatte jo på min game save og glemte å sjekke tiden før jeg startet, men den føltes ihvertfall ikke for kort.

Vi kan bare håpe Dark Souls 3 klarer å leve opp til standarden Bloodborne har satt! 🙂
Har du spillt Bloodborne? If not, you definitely should!

Bilder: Min PS4
#spill #gaming #blog #bloodborne #dlc #theoldhunters #action #rpg #japan #souls #from #fromsoftware

2 kommentarer
    1. Anonym: Takker 🙂
      Ja synes denne utvidelsen absolutt var verdt å spille. Jeg er veldig spent på Dark Souls 3 ja, håper de bruker litt av hva de har lært med Bloodborne og gjør Souls serien enda mer awesome enn den allerede var! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg