Dragon Quest Builders Demo – Inntrykk

Jeg har testet litt den Japanske demoen for det nylig utgitte spillet Dragon Quest Builders på PS4.
Et Minecraft inspirert Dragon Quest spinoff spill.

Det er veldig pent er nok det første som slår en når en ser det.
Detaljerte figurer og fargerike omgivelser. Flott musikk har det også så en får skikkelig Dragon Quest feeling når en spiller.

Det har litt mer mål og mening enn Minecraft da en har en rekke quester å utføre som lærer en spillet.
Selv om det var på japansk kom jeg meg gjennom dem ganske enkelt så langt.
Det var å ferdigkonstruere et hus, crafte diverse greier som en seng, ildsted osv.

Spillet har de flotte lyseffektene som squeenix er kjent for, disse dukker opp når en har bygget ferdig noe, noe som gjør det ekstra satisfying når en har bygget noe ferdig 🙂
Selv byggingen med klosser er noe knotete dog da en må legge ut en og en kloss, det tar fort en del tid og finjustering for å få ting slik en vil.

Kampsystemet var dessverre ikke så bra som jeg hadde håpet. En kan ikke locke on på fiender og spillet har så langt jeg har sett ikke noe combosystem så det blir å stå i ro og slå ett slag etter det andre til fienden er død. Ikke særlig morsomt.
Alt i alt var det litt morsomt, håper det kommer på engelsk, er jo litt enklere å forstå alt skikkelig når en kan lese språket.

Bilder: Min PS4
#spill #gaming #blog #dq #dragonquest #dragonquestbuilders #demo #inntrykk #squeenix #jrpg #rpg #minecraft #adventure #openworld

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg