American Horror Story: Hotel – Hva jeg synes

Jeg har nå fått sett ferdig nyeste sesong av American Horror Story.
Jeg liker å vente til alle episodene er kommet før jeg starter på en ny sesong så de siste årene har det blitt en liten AHS maraton i januar februar tiden 🙂

Det er morsomt å se at serien har slått så an ettersom årene har gått. Flere av skuespillerne har jo vunnet priser, både emmys og Golden globes. Ja Lady Gaga fikk jo en Golden Globe i år for sin innsats even.


Lady Gaga og Kathy Bates

American Horror Story er en horror antologi serie hvor hver sesong er en helt selvstendig historie med helt ny setting.
Sesong fem har fått navnet American Horror Story Hotel og finner ikke overaskende nok sted på et hotell.
Ikke et hvilket som helst hotell, et hotell med vampyrer even, ja årets sesong handler nemmelig om vampyrer, vel det og litt mer 😉


Wes Bentley og Evan Peters

Politimannen John Lowe etterforsker en serie brutale mord basert på de ti bud, under etterforskingen trekkes han stadig mot det mystiske Hotell Cortez. Samtidig kjøpes også hotellet av motemogulen Will Drake, noe ikke alle som jobber der er like begeistret for.
Dette er bare en ørliten del av historien da jeg nødig vil spoile noe mer 😉


Kathy Bates og Dennis O Hare

Synes denne sesongen var ganske bra, troooor jeg vil si den var bedre enn Freak Show som var forrige sesong.
Jessica Lange er ikke med i denne sesongen, men som erstatning har vi fått Lady Gaga inn og tro det eller ei hun gjør en kjempejobb.
Absolutt fortjent Golden Glober der ja 🙂

Jeg har ikke noe forhold til henne som artist, men hennes karakter, den mystiske The Countess, er nok den beste i hele sesongen.
Dennis O Hare som spiller Liz Hurley gjør også en fabelaktig jobb og er nok den karakteren jeg likte best i tilegg til Lady Gaga.


Sarah Paulson

Det gjorde godt at de i denne sesongen har fått inn en del friske nye fjes av skuespillere, gir serien litt mer frisk pust enn å bare bruke de samme skuespillerne sesong etter sesong.

Det største problemet til AHS Hotel er at jeg som seer ikke brydde meg om de fleste karakterene, og det ble derfor ikke alltid like skummelt da det ikke spillte så stor rolle for meg hvordan det gikk med mange av dem.


Angela Bassett

Ellers sliter serien fortsatt med at det virker som forfatterne nok en gang ikke vet hvor de forskjellige plot trådene de setter i gang istarten skal lede og det blir derfor en del utilfredstillende og lette løsninger på storylines etterhvert som serien skrider frem.
Gode skuespillere som Kathy Bates og Angela Bassett blir bare helt wasted, de får liksom aldri stort å gjøre.

Nå skal det sides at jeg var engasjert gjennom hele serien da, det er ikke slik at en kjeder seg, det er jo fortsatt spennende å se hvordan det går og å finne ut av de forskjelige mysteriene. Serien er temmelig brutal denne gang, men det er også rom for litt humor til tider her og der 😉


Lady Gaga og Matt Bomer

Det er allerede kunngjort at det kommer en ny sesong dog hva settingen blir denne gang er ikke kunngjort enda.
Håper de skifter ut litt flere av skuespillerne neste sesong, både Evan Peters og Sarah Paulson har vært med siden starten og jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt lei av å se dem i hver sesong. Ikke at de gjør en dårlig jobb, det føles bare litt kjedelig i mangel på et bedre ord.

Nå når jeg leser igjennom artikkelen synes jeg kanskje den var litt vel negativ, jeg vil si at serien absoluutt er verdt en titt.
Det er gode skuespillere og til tider en spennende og ihvertfall variert historie. Fikk faktisk litt Twin Peaks vibes her og der og det må jo kan sies å være en god ting 😉
Give it a go!

Har du sett noe av American Horror Story?

Trailer:

Bilder: Google og variety
#tv #horror #ladygaga #gaga #americanhorrorstory #hotel #ahs #serie #tvserie

11 kommentarer
    1. Er nå midt i sesong 2, og den synes jeg er litt kvalemde og ekkel til tider. Likte derimot Murder House, selv om skrekk og horror ikke er sjangeren jeg pleier å se på. Savner hun som spilte Violet for hun var veldig interessant, men samtidig digger jeg Jessica Lange! Blir egentlig fort skremt av slike serier/filmer, men jeg klarer heller ikke å slutte å følge med… Det er et elsk-hat forhold, haha 😛

    2. Elsker American Horror Story. Liker at alle sesongene er totalt forskjellig, så selv om man ikke liker en kan den neste være kanon bra! Lady Gaga overasket meg positivt i rollen, å må si sangen Tear you apart har havnet på favoritt listen.

    3. Mia: Ja det er sant det, jeg er altlid spent på neste sesong, en vet aldri hva man får 😉 Og synes det er så kjekt at alle historiene blir avsluttet, siden hver sesong er selvstendig. Slipper en å ende opp med å aldri få vite hvordan det gikk om serien skulle bli kanselert.

    4. Snippen: Hehe, ja Jessica Lange er bare utrolig god i AHS, men det var godt med noen nye fjes nå synes jeg. Taissa Farmiga var god som Violet ja synes det jeg og, og hun er faktisk tilbake i en annen rolle i sesong tre som ikek er like ekkel som sesong 2 😉

    5. Presis! I teorien kan de jo holde på i det uendelige på grunn av akkurat det. Den eneste skuffelsen må være at Jessica Lange ikke var med, men hun fikk ei dugelig dame som erstatning da 🙂 Hun hadde nok ikke egnet seg i den hovedrollen uansett.

    6. Izayoi: Holy crap, det visste jeg ikke, crazy stuff! Virkeligheten er virkelig ikke mindre sprø enn fiksjon. Og sesong 6 er allerede bekreftet! 😉

    7. Izayoi: Det er morsomt at de lar seg inspirere av hendelser og personer til tider, men jeg er glad for serien ikke bare er dramatiseringer av ekte saker, hadde ikke blitt det samme da. Liker at alle historiene er originale 🙂 American Crime Story som er fra samme creator er jo basert på O.J Simpson saken, ikek giddet å se den.
      Har du noen favorittsesong av AHS? Selv likte jeg sesong 1 best, følte det var den sesongen hvor de klarte å ikke skli ut så mye etterhvert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg