Fallout 4 – Førsteinntrykk

Da har jeg fått spillt litt Fallout 4 på PC.
Visuelt sett ser det, greit ut, det er pent nok, litt mer fargerikt enn Fallout 3 which is good.
Skytingen er mye bedre enn i Fallout 3 og New Vegas, det føles nå mer som et vanvlig fps actionspill i kamp, which is very good.
Jeg har enda ikke brukt VATS systemet overhodet and I don’t think I ever will.

Har aldri synes at det passett inn i spillene, det var som om de tok det med bare fordi fans av de første spillene ville gjøre et ramaskrik om det ikke var noe turnbasert aktig med i Bathesdas Fallout spill.

Storyen er så som så, ganske standard so far. Det nye fully voiced dialogue systemet er også helt greit. Det blir ihvertfall mindre laaaange uinteressante diskusjoner der, i de forrig espillene hadde jo npcs en rekke resirkulert dialog.

Det føles ganske oppstykket dog, det nye dialogsystemet. Det er et slags kutt mellom hver setning som sies, en merker at kameraet rykker. Som om spillet klipper sammen en dialog fra forskjellige deler. Føles fake og gjør at dialoger ikke føles som en ekte samtale, not so good.

Det at en nå kan se hvilke items som er inne i beholdere uten å åpne dem er både kjekt og litt weird. Kjekt fordi det jo sparer en for å måtte åpne alt og se hva som befinenr seg inne. Rart fordi det jo føles som om den karakteren en spiller som er synsk siden han bare ved å se på et skap med en gang vet hva som befinner seg inni.

Spillets verden føles enda litt livløs, ja egentlig føles den ganske lik Fallout 3’s noe som er litt skuffende. Nå skal det sies at jeg er veldig tidlig i spillet enda og ikke har fått utforsket så mye så dette kan absolutt endre seg.
I kjent Bathesda stil er spillet også noe buggete, en utrolig irriterende lydeffekt hengte seg opp og gikk kontinuerlig i bakgrunnen i et spessielt område for meg, felt like I was gonna go crazy! I tilegg bugget subtitles ut også til tider.

En annen ting som bidrar til at spillet føles litt gamelt og fake er en situasjon som oppsto:
Jeg fant et par bøller som stod o plaget en butikkeier. Bøllene ville jeg skulle hjelpe dem og dra å banke butikkeieren.
Jeg dro inn til butikkeieren hvor jeg så sa at jeg skulle hjelpe dem med å drepe bøllene istedet.

Med en gang jeg hadde sagt dette til butikkeieren ble de to bøllene på utsiden “evil” og begynte å skyte mot meg. Hvordan i huleste visste de at jeg hadde avtalt å hjelpe butikkeieren? Det føles bare så utrolig kunstig og “gamey”.
Det som jo skulle skjedd var at bøllene fremdeles trodde jeg var på deres lag helt til jeg faktisk skjøt mot dem.
Disappointing.

Craftingsystemet i spillet er ganske fun. En kan forandre på alt på items og våpen. Sette på nye magasin, sikter, løp, you name it. Dette gjør at utvalget våpen en finner er sinnsykt stort dog. Etterhvert ble det nesten litt tugnvint å holde rede på hvlike våpen som bare var forbedrede modifiserte utgaver av våpen jeg allerede brukte og hvilke som faktisk var helt andre typer våpen.

Soundtracket i spillet var også bra så langt, det har en liten kjenningsmelodi som popper opp her og der, good stuff!

Alt i alt synes jeg spillet var bra, men not amazing so far I guess you could say.
Hva synes du om Fallout 4?

Bilder: Min PC
#spill #gaming #rpg #openworld #fallout #fallout4 #bathesda #pc #fps

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg