Da har jeg laget min første bane i Super Mario Maker


Min bane

Da har jeg fått laget mitt aller første brett i Super Mario Maker.
Det ble til Super Mario Bros stilen, det er jo en klassiker og spillbarheten er fremdeles helt på topp der. Hadde jo vurdert å gå rett på Super Mario Bros 3 stilen, men den var ikke tilgjengelig.

Det var litt sprøtt å spille Super Mario Bros igjen i widescreen, og det så virkelig knivskarpt ut og gikk supersmooth også.
Gamepaden er ikek helt opptimal for spillet dog, det er bare noe med knappene, det hender noen ganger at knappetrykk ikke registreres, litt annoying.
Så når jeg skal spille baner tror jeg heller jeg bare bruker en wiimote holdt som en NES kontrller, tror det skal funke også.

Det var morsomt å lage banen, tenke ut hvor alt skal plasseres, hvor høyt oppe penger og blokker skal være for at Mario kan nå dem.
Hvor en skal gjemme hemmeligheter slik at de ikke blir for åpenlyse. Balansere hoppene slik at de ikke blir for vanskelige. Fun stuff!


Disco 😀 Fra ett av de inebygde brettene.

Jeg hadde et hopp som det akkurat gikk å klare, men følte at jeg måtte skalere det litt tilbake slik at det ikke ble sånn bare på nippet.
Ikke sånn helt fornøyd med banen da, skulle gjerne hatt noen secret usynlige blocks og rør en kan gå inn i på banen, men de er ikke låst opp enda så de får vente til en annen bane.


Ser fram til jeg får låst opp Super Mario Bros 3 stilen.

Det er i skrivende stund veldig mange slike gimmick brett online, f.eks et brett vhor en må hoppe fra fiende til fiende over avgrunnen og om en bommer på en så er en død med en gang. Eller slike brett hvor en bare står i ro og så går liksom spillet av seg selv. Mitt brett har jeg prøvd å lage slik at det skal vføles som et ekte Mario platform brett og det heter derfor “Pure Platforming!“.

Ikke helt sikker på vhordan en søker opp spesifike baner, men fikk et ID nummer på banen som er :4570-0000-0011-EADC
Så om du har lyst å teste den er det bare å give it a go! 🙂

Bilder: Min WiiU og Google
#spill# gaming #blog #supermariobros #supermariomaker #2d #nintendo #editor

4 kommentarer
    1. Mia: Ahh, vel det som er ganske kjekt med Nintendos konsoller er at de aller fleste spillene faktisk bare kommer til deres konsoller. PS4 og Xbox One har jo bare noen få spill som ikke kommer på pc. Så sånn sett er jo kanskje ikke Wii U iikke et så dumt valg. Men nå kan det jo kanskje se ut som Nintendos neste konsoll kommer snart så kanskje holde utkikk etter en god pris? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg