Ukens interessante spillutgivelser – The Phantom in the desert

Denne uken har vi hele tre spill å se fram til.

På mandag, altså i dag, kommer pc pek og klikk eventyrspillet Stasis ut.
Spillet er et horror sci fi pek og klikk eventyrspill inspirert av spill som Sanitarium og den visuelle stilen til Crusader No Remorse.
Det er faktisk utviklet av bare en person over mange mange år.

Det finner sted på et gigantisk romskip som driver målløst i verdensrommet.
Romskipet har har spillt en stor rolle i den teknologiske, medisinske og vitenskapelige utviklingen for menneskeheten.
John Maracheck våkner opp fra stasis søvn på dette skipet med store smerter. Hans kone og datter er forsvunnet og tiden renner ut etterhvert som romskipet driver lengre og lengre bort i verdensrommet.

Dette spillet har jeg sett fram til lenge nå.
Det ser virkelig stemningsfylt ut, mørkt og dystert. Jeg har sansen for både Sanitarium og Crusader No Remorse også så det lover jo også godt at spillet er lit inspirert av disse.
Jeg har egentlig ikke sett så veldig mye fra spillet sioden jeg hater spoilere. Jeg vet at jeg e rinteressert i det og det er liksom nok for meg.
Dette skal testes ut ja!

Så på tirsdag kommer omsider storspillet Metal Gear Solid V The Phantom Pain til pc, ps3, ps4, 360 og xbox one.
Det seneste og kanskje aller siste kapitlet i den klassiske spillserien Metal Gear Solid.
Spillet er et tredjepersons open world stealth actionspill med elementer av strategispill.
Det vanlige gameplayet i spillet er third person hvor en sniker seg rundt omkring på svære open world omgivelser, og utfører diverse oppdrag.

Men en stor del av det er også viet til å bygge opp sin egen base og hær,
En ansetter nye soldater, forskere og arbeidere som en så kan sette til å utvikle nytt utstyr og nye våpen og andre hjelpemidler. Etterhvert kan en også uvide basen med nye strukturer som så gir en enda mere hjelpemidler å konstruere.

Dette gleder jeg meg virkelig til, det spille i år jeg har vært mest spent på.
Jeg synes Metal Gear Solid Ground Zeroes (en liten mini prequel til dette spillet) var utrolig bra. En utrolig polert spillopplevelse på de aller fleste områder. Phantom Pain skal jo være flere hundre ganger så stort som Ground Zeroes så dette lover virkelig godt.
Serien er jo kjent for sitt store fokus på story og filmsekvenser, men nå ser det endelig ut som at gameplayet har fått den største fokusen.


vent 2 timer or pay us real money

Jeg er lit bekymret for microtransaction elementet i spillet dog.
Alt en bygger i basen sin tar nemmelig ekte tid, altså så og så mange timer for å f.eks bygge en ny pistol. En kan kjøpe items for ekte penger for å øke hastigheten på disse tidsfristene. Jeg håper bare spillet er balansert for å spille uten å benytte seg av microtransactions.
Om dette bare er for dem som vil jukse seg fremover i spillet er det jo ikke så ille, men jeg er bekymret…
Tirsdag can’t come soon enough!!!

Også på tirsdag kommer Mad Max til PC, PS4 og Xbox One.
Spillet er et open world spill satt til Mad Max universet kjent fra filmserien med samme navn.
Verdenen er en uendelig stor ørken med noen små byer her og der.

Spillet er i bunn og grunn et ganske tradisjonelt open world spill hvor en kjører rundt i Max’s bil The Magnum Opus og gjør diverse sidestuff, klatrer opp tårn som så låser opp mer sidestuff, you know the drill.
The Magnum Opus  kan customizeres ganske kraftig til å gjøre den om til den type kjøretøy en vil ha. So that’s a bit interesting at least, sist jeg sjekket hadde en ikke bil i AssCreed ihvertfall 😛

Nettopp bilkjøring er en stor del av spillet og en slåss også mye med bilen ved å krasje inn i adnre kjøretøy.
On foot combat er det også og denne er i Batman Arkham stil hvor en må time button presses og passe på å countre angrep osv.
Kan jo bli lit morsomt dete her selv om jeg personlig helelr ville ha hatt et mer survival basert Mad Max spill.

Noen av disse du er spent på?
Trailere:

Bilder: Photoshop, Youtube, Google og Neogaf
#spill #gaming #blog #pc #ps3 #ps4 #360 #xboxone #action #openworld #horror #adventure #stealth #mgs #metalgearsolid #metalgear #kojima #konami #madmax #stasis #openworld #car #driving

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg