What I’ve been playing: Weekend Edition – Snakes, Toads and Rambo?

I helgen har jeg spillt litt av hvert egentlig.

Jeg har gjort unna de achievements i Metal Gear Solid V Ground Zeroes som jeg jeg annser som oppnåelige.
Det er jaggu et bra spill det gitt, jeg har spillt det i over 22 timer nå, ikke dårlig til å bare være en liten kort forsmak på hovedspillet 🙂
Håper bare jeg ikke ender opp med å like Ground Zeroes bedre enn Phantom Pain 😛


Jeg har også testet alle de forskjellige versjonene av spillet Battletoads & Double Dragon. En oppfølger til Battletoads spillet på NES.
Dett er mitt favoritt Batltetoads spill.
Jeg har testet alle versjoner av det før, men begynte å bli en stund siden og jeg synes det er morsomt å se på forskjellige versjoner av samme spill så fikk lyst med et gjensyn.

Den aller beste versjonen er SNES, her har vi et kjempeflott soundtrack, detaljert og flott grafikk, gode lydeffekter, god feel i gameplayet med tilfredstillende slåssing, mange gode minner fra dette spillet 🙂

NES versjonen er også knakende god, her merker en virkelig at spillet er en oppfølger til Battletoads siden grafikken jo ligger nærmere originalen enn SNES versjonen samt en del lydeffekter fra det første spillet går også igjen. Fremdeles skikkelig god feel på spillet. Musikken er ikke helt super dog, litt synd for NES kan jo ha flott musikk den.

Så kommer Sega Mega Drive versjonen.
Den er også gasnke god, den minner mer og SNES versjonen, men en slags alternativ utgave. Spillet har en litt annerledes grafikkstil. Paddene er tegnet på nytt her f.eks og ser litt mer cartoony ut. Fargevalget på alt mulig er også annerledes enn SNES versjonen, noe som gjør det hele litt merkelig for meg som er så vant til SNES spillet.

Fremdeles ganske god feel i gameplayet, men lydsiden er temmelig skrøpelig. Med standard megadrive lydeffekter for det meste og slapp puslete versjon av den flotte SNES musikken trekker også ned.

Så kommer Game Boy versjonen.
Den er ikke så helt super.
Her er det veldig innzoomet slik at en får litt dårlig oversikt, men det verste er at feelingen i spillet er ikke der. Det føles rett og slett ikke som det skal når en beveger seg eller slåss.


Klassisk Battletoads angrep (når en bare holder inne angrepsknappen)

Noe er bare ikke der når det kommer til selve kampmekanikken i spillet, det tar altfor mange slag til før padden avslutter med et av de ikoniske kjempe hånd eller fot angrepene. Holder en inne slåknappen sitedenfor å trykke for hvert salg kommer angrepet fortere, men slik skal det ikke være.


Når en trykker selv, noe er off her, det tar for lang tid før komboen avsluttes

Det høres kanskje pirkete ut, men det er et eksempel på hvor lite nøyaktige de har vært når det komemr til å beholde selve spillfølelsen til originalspillet på game boy utgaven. Det er ikke dårlig, det føles bare ikke som en spiller Battletoads & Double Dragon.
Angrep mangler også trøkk slik at det føles ikke lenger bra og banke diverse fiender i spillet.
Et lite problem i et beat’em up spill det vil jeg si.

Jeg endte faktisk opp med å spille ganske mye på NES og SNES versjonene av spillet og jeg kom akkurat like langt på begge to! 😛
Nemmelig til bossen på fjerdebrettet, det store rotteromskipet, curse you shoot’em up leveeeeel! 😛
Det er temmelig vanskelig dette spillet.


Glemte å ta bilde av Roper på SNES versjonen, her er han på NES 😛

Selv om jeg fremdeles har en del av det i fingrene så spiser spillet opp livene mine. Spesielt Roper, den Punisher aktige bossen på tredjebrettet bød på problemer på SNES versjonen. Jeg lagret spillet med en continue igjen så det er fremdeles et lite håp om å kome videre, men jeg tror nok ikke jeg komemr til å klare det.

Har bare lyst å komme til neste brettet ivhertfall, det er nemmelig et brett som foregår på en svær rakett som raser avgårde mot jorden. Ja brettet foregår på raketten, en løper rundt på utsiden og innsiden av raketten og må banke fiender mens en passer seg for raketttmotorene. Litt Baoyonetta vibes of crazy 😀

Jeg har også testet litt Tower Defense/actionspillet Toy Soldiers Cold War på PC.
Litt morsomt. En litt mer actionpreget utgave av tower defense sjangeren, en sjanger jeg egnetlig ikke liker så godt, men her kan en ta over tårn selv om skyte samt styre en hilarious Rambo aktig karakter som plaffer ned alle fiender i hans vei mens han roper ut Rambo quotes :D. Litt fun for litt harmløs acion 🙂

Noen bilder som sammenligner alle versjonene av Battletoads & Double Dragon


SNES


Sega Mega Drive


NES


Game Boy


SNES


Sega Mega Drive


NES


Game Boy

Har du spillt Battletoads & double Dragon? Hvilken versjon er din favoritt?

Bilder: Photoshop, Min PC, Google og Youtube
#spill #gaming #comparison #2d #retro #blog #NES #SNES #gameboy #sega #megadrive #genesis #beatemup #2d #battletoads #doubledragon #battletoadsdoubledragon

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg