The Swindle – Hva jeg synes

Jeg har nå fått spillt litt det nylig utgitte platformspillet The Swindle (pc, ps4, vita, snart på xbox one og wiiu).
Og jeg må dessverre si at jeg ikke er så veldig imponert.
Spillet er et 2d platformspill hvor som tyv skals nike seg rundt på tilfeldig genererte baner og stjele så mye penger som mulig uten å bli oppdaget.

Litt flott visuell stil har spillet, det er et  mørktskittent tåkefult steampunk univers vi befinner i oss her befolket av diverse roboter som er på vakt for å ta en.

Et av de største hakene med spillet er at en må kjøpe nye egenskaper til karakteren sin, altså en begynner så å si uten egenskaper som å sprenge bomber, dirke opp dører, hacke diverse maskiner osv. Etterhvert som en stjeler penger kan en så kjøpe nye egenskaper som lar en få langt flere muligheter til å gjøre forskjellige ting rundtom på banene i spillet.

Jeg har ikke så veldig sansen for dette, det blir jo som om en ikke får tilgang til alle mulighetene i spillet rett før det er over og en har fått oppgradert sin karakter fullt og helt. De har latt denen delen få altfor stor fokus i spillet. Hadde det bare vært snakk om noen få hjelpemidler hadde det jo ikke vært så veldig farlig, men når absolutt alle egenskaper må kjøpes hele veien mot slutten av spillet blir det for mye.

Tenk om du spillte Super Mario Bros 3 og så kunne du ikke få skyteblomsten, hoppe på fiender, eller plukke opp skall før rett før sistebossen?
Selve kontrllen er helt grei, spillet føles noe flytende og det virker bare noe litt slapt rett og slett.
Det er ikke et dårlig spill, men det levde ikke helt opp til forventningene mine.


Spelunky

Vil du ha et platformspill med tilfeldig gnererte baner anbefaler jeg heller Spelunky.
Et fabelaktig spill med god kontroll god utfordring og bra tight gameplay, hvor en har alle egenskaper rett fra starten.
Har du spillt The Swindle?

#spill #gaming #blog #synsing #2d #pc #theswindle #indie #platform

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg