Film: Man of Steel – Hva jeg synes

I går fikk jeg omsider komlet meg til å se Man of Steel.
Den var jo faktisk ganske god den.

Synes filmen gjorde en god jobb med å komme litt inn på Superman, Henry Cavill gjorde en god jobb, han spillte Superman som en tålmodig og genuint god person, som en som prøver å være forbilde. Noen vil kanskje si det er kjedelig, men hvor mange andre superhelter har vi egentlig på film som er slik for tiden?
Alle skal liksom være så angsty, sure og plagede nå.

Lois Lane var også taklet bra av Amy Adams her synes jeg, heldigvis er hun ikke en standard dame in distress, veldig bra.
Også bra at de like gjerne hoppet rett til at hun vet at Clark er Superman, slipper vi hele den regla igjen.
Filmen var som best når den fokuserte på karakterene.


Look at all those superawsome explosion!!

Klart en superman film må jo ha litt action og og ikke minst må han jo få bruke superkreftene sine jeg vil jo se det jeg også, men synes det ble litt vel mye superepiskkickass action mot slutten. Synes de kunne kuttet vekk ca 50% av all slåssingen i filmen egentlig. Når en har sett folk bli most inn i hus som eksploderer fem ganger så mister det liksom effekten.

Synes også de kunne spart seg for å a denne lynkjappe klippingen hele tiden, tilogmed når Superman flyr alene klippes det i hui og hast.
Virker som mange av dagens regissører ikke tror folk tåler å se en scene fra samme vinkel mer enn et par sekunder av gangen, bare irrieterende og gjør at en mister oversikten litt. Jeg følte liksom ikke at jeg egentlig fikk se at Superman fløy skikkelig i filmen, det var bare noen korte glimt her og der, ikke noen gode lange (mer enn noen sekunder) sekvenser.


Batman V Superman (Yes it’s a stupid title for a mvoie)

Etter å ha sett filmen synes jeg det er enda mer trist at vi ikke fikk en til stand alone Superman film før DC måtte hive inn Batman ofor å jumpstarte sitt Cinematic Universe, cuz MArvel makes bazillions on it so w have to do it too!!
Håper Superman får mye av fokuset in Batman V Superman.

Soundtracket kunen vært bedre dog, ingen minneverdige themes her, veldig synd at ikke komponist Hans Zimmer turde å lage et nytt flott theme til Superman. Virket som han bare ga opp istedet.
Men alt i alt var det jo en god film tross alt.

Har du sett Man of Steel?

Bilder: Google
#film #superhelt #superman #maniofsteel #zod #film #action #superhero #dc

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg