Spillblog. Castlevania Chronicles – The journey continues

Jeg har lenge hatt i bakhodet at jeg skulle fortsatt på min gjennomspilling av Castlevania Chronicles på PS1.
Jeg kom jo til Frankensteins monster sist gang, men det var i mars i fjor og siden da har jeg ikke spillt spillet.

I går kom jeg meg omsider igang igjen, Frankensteins Monster var fremdeles en ahrdhaus men fikk has på ham etterhvert. Han var ikke en boss, mer bare en veldig sterk fiende (miniboss?). Etterhvert kom jeg til neste skikkelige boss som var Death himself.
En klassisk Castlevania boss som dukker opp i så og si alle spillene i serien.

Han var faktisk ikke så vanskelig, jeg slo ham nesten på første forsøk, jeg kom nær alle gangene, men det tok en del retries før jeg omsider fikk banket ham. Og det var såvidt også, jeg hadde bare en energiprikk igjen!

Nå tror jeg at jeg muligens er på siste verdenen, masse armor fiender her, de har ganske lang rekekvidde enten med spyd eller skytevåpen faktisk. Fant en hememlighet på bildet over. Om en kneler der jeg står dukker det opp et ekstraliv. Morsomt med secrets 🙂
Musikken på dette brettet er en remix av flotte Simon’s theme fra Super Castlevania IV, gir en liksom litt ekstra push for å komme videre 🙂

Har du spillt Castlevania Chronicles?

Bilder: Min pc og Google
#spil #gaming #blog #ps1 #psx #epsxe #castelvania #2d #retro #platform #adventure #action #castlevaniachronicles

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg