Twinkies + other candies – Hva jeg synes

Helt siden jeg var liten har jeg hatt lyst å prøve en Twinkie. Den amerikanske ikoniske sukkerbrødkaken som vi har sett i utallige filmer og andre steder oppigjennom årene. Syntes alltid den så så god ut 🙂
Nå for ca en ukes tid siden kom det en reklamemail fra Gamezone hvor de reklamerte med at de hadde salg på en del godteri og tro det eller ei, de hadde twinkies!


Ghostbusters – Kanskje den første gngen jeg så en Twinkie

Så jeg tok en titt på nettbutikken og fant ut at nei what the heck, jeg slo til og bestillte en boks med Twinkies, en limited edition pakke med Mars ( I love mars :P) og en pakke butterfingers (også et amerikansk godteri jeg har sett her og der).
Så for noen dager siden dukket endelig pakken opp og i dag var tiden endelig kommet, time to finally taste the mysterious Twinmie!

Hvordan smakte den?
Vel, den var jo god, men faktisk noe hmm, smakløs?
Jeg mener den var jo veldig søt og selve kaken smakte jo litt, men den smaken ble liksom overdøvet av smaken av kremen som ligger i midten av kaken. Og kremen var etentlig ikke så mye smak på, den var bare veldig søt. Og bevares jeg elsker søtt, men når det ikke er så mye definerbar smak er det liksom som noe som mangler. Det er godt mulig at selve kaken rundt kremen er god, men siden kremen var så kraftig søt så falt den smaken bort.


Jeg lurer på om dette kanskje er noe som går igjen på ameriaksnke søtsaker, det at det er mye sukker, men ikke så mye smak? Utifra det jeg har set tlitt rudntom åp nettet kan det kasnkje virke sånn ihvertfall.

Butterfingers smakte jeg også på, den var helt okei. Det var sjokoladetrekk rundt og noe peanøttaktig fyll med noe som minnet om daim på konsistensen , det satte seg ihvertfall fast på tennene som Daim har en tendens å gjøre. Don’t like that.
Sjokoladen var det lite smak på, fyllet var sorta goodish?

Limited Edition Mars sjokoladen var ikke ameriaknsk da, men den var ganske god den. Den ser uttil å ha mørk sjokoladefyll istedenfor det karamellfyllet som vanlig mars hadde og smaken var derfor litt mer  dempet. Minnet ørlite granne mer om Japp enn vanlig mars. Så den var slettes ikke så dum den. Tror jeg like rvanlig Mars bedre da.

Det var ihvertfall morsomt å få prøvd litt nytt godteri, spesielt Twinkies.
Har du smakt noe av dette?

Bilder: Min mobil og Google
#candy #godteri #sjokolade #mars #twinkies #butterfingers #cake #kake

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg