Super Mario Bros feirer 30 år i år

Tenk det, Super Mario Bros feirer 30 år 13 september i år.
Ganske sprøtt å tenke på at den kjente spillserien nå har holdt det gående i så mange år.
Mitt første spill i serien var Super Mario bros på NES, husker ikke helt året, men spillet var ganske nytt så det var sikkert i 1987, det året spillet kom ut her i europa.


Super Mario Bros

Jeg spillte det først hos en kompis og synes det var just about the best thing ever. Jeg hadde så lyst på en NES med det spillet at du aner ikke 😀
Gleden var derfor stor når jeg til jul fikk akkurat det, nememlig en NES med Duck Hunt/Super Mario Bros komboen.
Snakker vi om mitt første spill med Mario i hovedrollen må det vel være enten dokey Kong eller Mario Bros, begge på Commodore 64.


Mario Bros på Commodore 64


Donkey Kong på Commodore 64

Hadde jo vært awsome om Nintendo kunngjorde et flunkende nytt 2d Mario spill på e3, og da mener jeg et helt nytt spill ikke enda et new super mario bros spill. Jeg vil ha en ny visuell stil, nye verdener, ja et helt nytt spill. Men det er vel tvilsomt, tipper heller Nintendo bare bruker Mario maker til å feire jubileet.

Litt morsomt å tenke på at jeg jo faktisk har fått være med helt fra starten på serien, er jo ikke alle som har det.
Jeg velger heller å fokusere på den delen istedenfor den delen som sier at “Hey man, yer getting old” 😛

Hva var ditt aller første Super Mario Bros spill?

Her er en litt morsom 30års jubileumsfilm fra Mario Maker, det kommende Wii U spillet som lar en lage egne Super Mario  Bros baner:

Bilder: Nintendo, mobygames og Lemon64
#spill #gaming #NES #snes #nintendo64 #n64 #2d #3d #platform #mario #supermariobros #supermari

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg