Zelda: Marjora’s Mask – Which version to play?

Jeg har jo lenge tenkt på å spille igjennom Zelda: Marjora’s Mask, altså originalspillet på Nintendo 64.
Men spørsmålet var hvilken versjon av spillet er best å spille?


Jeg har ihvertfall esken hos meg, og i flott stand er den også 🙂

Jeg har jo spillet på Nintendo 64, men det er hos mine foreldre + at Nintendo 64 gjør seg virkelig ikke hdtv’er.
Jeg har også Gamecube rereleasen av spillet, den ser mye bedre ut på hdtv’er, men dessverre går spillet gasnke tregt til tider, faktisk tregere enn det gikk på Nintendo 64.


Majora’s Mask er på begge disse her

Jeg har likevel startet på spillet, men det at det gikk tregt gnager liksom på meg mens jeg spiller.
Og så har vi Wii virtual console versjonen. Den skal gå fort og fint og generelt funke veldig bra bortsett fra en fakkel som visstnok skal gi litt mindre lys enn på N64. Merkelige greier å messe opp da fårn si. Men denne versjonen er jo også bare digital. Det er liksom noe med digitale spill, jeg gføler liksom ikke at jeg egentlig eier dem.

Det er bare noe med å spille spillet på Gamecube med gamecube kontrolleren, det føles bare mer hjemme der.
Jeg prøvde det også på emulator på pc, men det føltes bare ikke rett i det hele tatt. Kontrollen virket også noe uresponsiv der.


Gamecube kontrlleren er bare fantistisk god til spill den passer for. Den sitter bare som et skudd i hendene når en holder den.

Så jeg vet ikke helt riktig hva jeg skal gjøre. Fortsette på gamecube eller kjøpe spillet på wii virtual console.
decisions decisions.

Bilder: Min mobil
#spill #blog #gaming #zelda #majora #majorasmask #n64 #nintendo #nintendo64 #adventure #link #gamecube #wii #bc #virtualconsole

6 kommentarer
    1. Selv om det er en hvis nostalgi for Nintendo 64 versjonen, likte jeg faktisk den nye 3DS versjonen bedre. Spillet var visuelt vaffelen i 3D og det vekket mange barndomsminner. Har aldri spilt det på GameCube faktisk. Majora?s Mask er et av mine favorittspill. Håper du kommer til å kose deg med det.

    2. nerdslife: Nah har mye mer lyst å spille orginalversjonen. Vil oppleve spillet som det originalt var. Det er noe helt annet å spillet n64 versjonen, se hva de klarte å presse ut av N64. Alle de spesielle effektene de brukte.
      3DS versjonen kan jeg heller prøve en gang i fremtiden etter at originalen er klart 🙂

    3. onesuspiciouswaffle: Vil mye heller spille N64 versjonen, er liksom det som er Majora’s Mask. Remaken tar jeg nok heller en kikk på i fremtiden en gang. 🙂

    4. Jeg foretrekker remaken av både oot og mm bedre enn orginalene. Greit nok at 64versjonen var det første osv, men disse remakene har klart det svært få remakes har klart, nemlig å forbedre orginalene – hvilket ikke alltid er en selvfølge.
      Dessuten er de portable^^ noe som alltid betyr pluss hos meg.

    5. nerdslife: Vel smaken er jo som kjent som baken 😉
      Noen synes remakene er bedre enn originalene, andre ikke. Selv foretrekker jeg N64 Ocarina of Time, er liksom det som virkelig er Ocarina of Time.
      Jeg liker godt å spille på håndholdte, men enkelte spill gjør seg bedre på tv og Ocarina synes jeg er ett av dem. Det føles så innskrenket å spille det på en liten skjerm liksom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg