Hvil i fred min iphone

Join me in a moment of silence, for my dear iphone.
Who passed away silently in his sleepmode earlier today.

Ja tenk det, min gode gamle iphone tok kvelden i dag ca 4 år gammel.
I morges vekte den meg med vekkerklokkevuinksjonen sin som normalt, men et par timer senere så var den helt død.
Han led ihvertfall ikke, var rask og fuinket helt fint til det siste. Vel bortsett fra at på knappen var ødlagt da.
På en måte er jo fire år for en iphone en evighet, den ble jo utdatert  bra fort og var vel for iphone 80 -90 år å regne.
Men på den andre siden er det jo egentlig ikke lange levetiden på en duppedit til ihvertfall 5000 kr.

Den ble kanskje utdatert fort og etterhvert kunne den ikke kjøre alle nye spill. Og jeg er ikke den største fan av touch skjerm kontrller, men den funket veldig bra som både nettleser, kamera og som notatblokk. Og jeg har jo etterhvert fått en liten samling med spill på den også.
You served me well old friend.


Ett av de første bildene min iphone tok i sine yngre dager. Dette var esken hans.

Og nå kommer stresset med å skulle kjøpe seg en ny mobil.
Skal jeg fortsette med iphone eller blir det android denne gangen?
Iphone har jo en god del apps som bare finnes på den platformen, men er jo sinnsykt dyre, ja tilogmed iphone 5s som jeg kunne tenke meg å gå for var jo ca 5000!


iphone 5S

Men om det så blir android så har en jo en masse flere problemstillinger å ta hensyn til.
Hvilken av de billionene med forskjellige mobiler skal en gå for?
En vet jo aldri hvor lenge akkurat den modellen får de nye versjonene av android operativsystemet. Går telefonens utvikler i dass så sitter du der med en telefon som ikke lenger får oppdateringer. Og ikke alle android modellene har støtte for sd kort heller så det må en også ta hensyn til.


Samsung Galaxy S4

Og hvor mye penger skal en legge i den? Jeg vurderer litt en Samsung Galaxy S4.
Koster ca 2400 og kom ut i fjor sommer så den er jo ikke såå gammel?
Nexus 5 har jeg også vurder tlitt, den koster noen hundrelapper mer men kom ut i oktober i fjor og er derfor litt kraftigere, men den støtter såkalrt ikke sdkort. Som betyr at en er stuck med 16 gb lagringsplass for alltid.

Og nå kan jeg jo ikke bruke den flotte vesken til iphonen lenger heller, likte den verldig godt. Den har trofast beskyttet iphonen min i mange mangå år. Thank you for all your hard work iphoneveske!

Og en kan sikkert ikke bruke det samme simkortet som er i iphone 4 i disse nye heller så må en stresse og styre med å få tak i et nytt slikt og. Aaaargh, jeg haaater å styre med slikt!

Rest in peace old buddy, you will be missed…

Bilder: Min Transformer pad og elkjøp
#ios #blog #iphone #iphone4 #gear #itunes #apple

4 kommentarer
    1. Kondolerer. Jeg har selv hatt en iPhone og jeg var ikke kjempefan. Jeg syns liksom at samme hva man gjorde så måtte det betales. Dessuten knuste den ganske lett.
      Har hatt ettpar Android-telefoner og syns de er helt greie – for halve prisen. Har en Samsung galaxy note 2 nå og syns den er helt grei. Men jeg er ikke noen telefonnerd, så litt dumt at jeg skriver mine erfaringer egentlig.
      Er du fornøyd med iPhone, så gå for den. Men kjære vene så dyre de er:/

    2. nerdslife: Takker. Tro det eller ei men i dag våknet den faktisk til liv igjen. Kanskje den bare sov veeeldig tungt? 😛 Håper den holder en stund til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg