2014 går mot slutten, er det noen storspill igjen?


Nå nærmer vi oss slutten på 2014 med stormskritt og antall interessante storspill begynner å skrumpe kraftig inn.

Om et par uker dukker jo Super Smash Bros for Wii U opp, omsider får vi den skikkelige versjonen av nintendos superpopulære party slåssespill. Nye og gamle karakterer som Link, Mario, Little Mac og Mega Man venter en i dette fargerike fyrverkeriet av et spill. Masse mengder inhold har det også med et flust av forskjellige spilllmoduser, og bøttevis med trofeer, musikk og annet å samle på. Dette skal bli morsomt å teste.

Og ellers så er det høvelig lite.
Rollespillet Dragon Age Inquisition kommer jo ut neste uke. Personlig har ingen av Bioware rollespillene klart å fenge meg helt og holdent. De føles alle liksom så slurvne og upolerte. Og all handling og dialog føles så kunstig liksom. Det er altfor konstruert. Ikke hadde jeg sansen for kampsystemet i det første Dragon Age heller, men i Inquisition har jo Bioware blitt kraftig inspirert av Skyrim og laget en svær åpen verden med et mer actionfokusert kampsystem. Så kaaan jo være dette vil fenge litt mer?

Skytespillet Far Cry 4 kommer jo også neste uke, men altså jeg er blitt så lei Ubisofts open world spill nå at jeg vet nesten ikke hva. De gjenbruker altfor mange elementer fra spillene sine i alle de nye spillene som kommer. JEg blir lei bare jeg tenker på enda et kart med alle utkikkspostene en må kravle opp for å låse opp mer småoppdrag. Jeg likte Far Cry 3 godt, men siden Ubisoft insisterer på å gjenbruke alt fra det og AssCreed i alle spillene sine er jeg faktisk ikke så spent på Far Cry 4 lenger.


Assassin’s Creed Unity sure has a lot of bugs 😛

Og ikke nevn Asscreed Unity eller Rogue engang. Den serien grep meg aldri, den føltes som et stort steg ned fra den flotte Prince of Persia sands of Time serien hvor en faktisk måtte tenke når en klatret rundt i spillets verden og ikke bare holde inne en knapp og holde oppover mens Entzio eller whatshisname klatrer sakte og monotont opp en bygning.


The Evil Within

Vet du etter å ha spillt ut spill som Evil Within har jeg faktisk begynt å savne lineære spill som ikke er open world.
Spillindustrien er altfor opptatt av å hive seg på det som selger og de siste årene har det vært open world spill. Det kan være morsomt det, men nesten alle storspill er jo det nå for tiden føles det ihvertfall som.

Hvilke storspill ser du fram til mot slutten av 2014?

Bilder: Photoshop, cdon og Google
#spill #pc #ps3 #ps4 #360 #xboxone #nintendo #wiiu #smashbros #gaming #spill #assassinscreed #unity #evilwithin #farcry3 #action #fps #openworld #ubisoft #biware #rpg #dragonage

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg