The Evil Within klart – Closing thoughts

Da har jeg fullført The Evil Within.
Var det et bra spill? Hmm, tjaa, det var litt bra?
Storyen var egentlig ganske crap og hovedpersonen i spillet er også super generisk uten noen særlig personlighet at all. Og gjennom spillingen fant jeg meg selv i å si “takk og lov at jeg kom meg forbi den sekvensen, jeg vil aldri spillet den igjen ever!” flere ganger, noe som jo ikke akkurat er et godt tegn.

Det var også en lang sekvens i spillet jeg gikk glipp av fordi jeg gikk feil vei.
Dette er temmelig dårlig spilldesign synes jeg, en legger ikke en lang sekvens med story på en plass spilleren lett kan gå forbi.

Men kampsystemet i spillet er faktisk ganske bra det, med tilfredstillende våpen og gode lydeffekter.
Og storyen var faktisk litt interessant underveis da jeg trodde den kom til å gå en annen vei enn den viste seg å gjøre så det drev meg også fremover.

Men jeg var klar for at spillet skulle være over når det kom til slutten. Dette er et av de ytterst får spillene vhor jeg var glad for at sistebossen ikke var en vanlig bosskamp men stort sett bare filmsekvenser.
Spillet har en skikkelig guffen stemning, ble litt stresset av den så ikke alltid jeg klarte å spille det så lenge i strekk før jeg måtte ha en pause 😛


Sekvens hvor en er låst fast på en liten platform som sakte går fremover mens en må skyte fiender? Check
Haaater slike sekvenser for en har jo ingen plass å gå, en mister muligheten til å manøvrere.

Spillet har en de lnedlastbart innhold på vei tre stykker hvorav det første lar en spille som en av de fæle bossene i spillet og de to neste er storyen til en av partnerne til hovedpersonen.
Vil jeg spille dem? Not sure, kommer vel litt an på om det er noe annet jeg spiller på den tiden tror jeg.


Sekvens hvor hele verden raser fra hverandre, men den hylla der akkurat faller ned så en kan balansere over den flammene bakken? Check

Jeg vil si at spillet var litt mer survival horror enn Reisdent Evil 4, en har litt mindre ammo å rute med.
Men spillet er langt dårligere enn Re 4 og muuligens Re 5, men mer usikker der (så lenge siden jeg spillte det).
Jeg vil også plassere det under Allan Wake, kampsystemet er bedre, men Allan Wake har en mye bedre story, miljø og karakterer.

Men om du har spillt disse spillene og har lyst noe nytt i survival horror action sjangeren kan det være verdt en titt.
Har du spillt The Evil Within?

Bilder: My pc
#spill #horror #action #shinjimikami #pc #blog #gaming #survival

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg