What I’ve been playing – Super Smash Bros for 3DS

Det har blitt en del mer Smash Bros på 3DS i det siste, ikek sånn megamye, men litt nå og da.
Må si den Smash Run modusen er faktisk ikke så helt dum den.
Liker at det er så mye randomisert der. En vet aldri hvor en vil finne skattekister og hva slags godsaker en vil finen der. Det kan være nye cutsomize items til mii fighters, nye angrep eller trofeer eller våpen.

Hvilke fiender en møter er også random slik at i det ene øyeblikket kan en slåss mot Kremlings fra Donkey Kong Country for så å stå ansikt til ansikt med en gigantisk Goomba fra Mario.
Det  blir nesten litt som et lite roguelike spill i Smash Bros. En tar seg en runde for å se hva en kan finne av stash liksom.
Kommer faktisk til å savne den litt i Wii U versjonen siden den ikke er med der.

Jeg har spillt en del som Little Mac, han er både veldig kjapp og har skikkelig sterke angrep. I luften er han ikke særlig god dog, han hopper bra kort og hans angrep har virkelig ikke særlig rekekvidde i liften så han er nok best på bakken.

Hans superslag som kan brueks når en har fyllt opp spesialmåleren er bare skikkelig tilfredstillende å bruke 😀


Super Smash Bros Brawl (Wii)

Testet faktisk litt Smash Bros Brawl på Wiien også bare for å sammenligne.
Må si det spillet føles litt mer vellaget på enkelte områder. Bare menyene er bedre lagt opp der, ikke så rotete som på 3DS.
Classic Mode er også langt bedre på Wii da den faktisk er hele 11 eller 12 kamper lang og ikke bare fem seks kamper som på 3DS.

Det å teste wii versjonen fikk meg bare enda mer til å syntes at 3DS versjonen virker noe rushet ut.
Ta bare sticker systemet, det var jo et morsomt lite ekstrasystem i wii spillet som lot en sette klistremerker på et ark som så gav ens karakter bedre egenskaper. Hvert klistremerke var tatt fra en spillserie, f.eks Mario eller Zelda. Det var morsomt å samle på disse siden hvert eneste av dem var unikt. Masse flott artwork å se på.

På 3DS er det bare ikoner, f.eks en hammer for bedre angrep, stjerne for bedre spesialangrep etc.
På meg virker det som utviklerne fikka ll den tiden de trengte til å stappe inn absolutt alt mulig i Brawl, mens de på 3DS bare måtte få ferdig spillet til skutten av 2014 koste hva det koste vil.
Jeg vet jo ikek om dette er tilfellfe, men ihvertfall det inntrykket jeg sitter igjen med.

Det skal bli veldig spennende å se hva som eksakt er i Wii U versjonen av spillet, vil bli skuffende om det bare er en skarpere utgave av 3DS spillet.

Bilder: Google og min 3DS
#spill #blog #gaming #3ds #smashbros #supersmashbros #littlemac #mario #zelda #fighting #smash #nintendo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg