En tur innom Animal Crossing – 7 år siden sist

I det siste har jeg hatt så lyst å spille litt Animal Crossing igjen.
Jeg  var aldri den største AC spilleren, men kjøpte Gamecube spillet da det kom ut i Australia i 2003 (den vanlige PAL versjonen kom nemmelig ikke ut før i 2004, det var lenge usikkert om det kom til å komme ut i det hele tatt).

Jeg spillte det en del da det kom, men falt av etter en liten stund. Det ble liksom så lite å gjøre der. Jeg har aldri vært noe god på interiørdesign heller så den delen har aldri fenger meg
.
Har alltid likt det konseptet med at spillet følger den ekte klokken da. Morsomt at det er noe nytt å se hver dag. Hva har Tom Nook i butiken i dag? Kanskje det er noen besøkende i byen i dag?
De forskjellige karakterene i spillene er også sjarmerende og alle har sin egen personlighet.


Brev med bursdagspressanger for syv forskjellige bursdager 😀

Anyways, for noen dager siden fant jeg frem den gode gamle gamecuben og spillet og tok en tur innom byen min Tuo.
Jeg ble litt skuffet først da jeg så at det var bare meg som bodde i byen, jeg trodde nemmelig jeg og brødrene mine bodde isamme by, men den gang ei.

Det så også ut som det var en veldig ny save som jeg bare såvidt hadde startet på så det var ikke så mye å gjøre der enda.
Det første som slo meg var at byen var oversvømt av ugress, det var overalt!
I huset mitt var det også noen hersens kakkerlakker, grøss 😛

Så jeg tok meg en tur og hilste på dem som bodde i byen min.
De var ganske forbauset for å se meg igjen etter hele 7 år!
Morsomt at de faktisk påpekte at det var gått så lang tid.

Også morsomt når det skjer uventede saker somf.eks da en av innbyggerne i byen spurte om det var mitt skrivebord han hadde funnet.
Jeg svarte at ja det var det, for jeg ville jo gjerne ha et skrivebord selv om det jo såklart ikke var mitt.
Men han skjønte faktisk at det ikke var mitt og tok halvparten av alle pengene mine som betaling og når han så hvor lite penger jeg hadde sa han at jeg hverken hadde penger eller moral, noe som fikk meg itl å føle meg litt ussel 😛

Jeg Ellers solgte jeg unna litt greier jeg ikke trengte til Tom Nook.
I dag tok jeg meg en tur innom spillet igjen og fant et par pæretrær.
En får penger for å selge frukter så sådde alle pærene for å få flere pæretrær.

Da jeg var innom lost & found tok jeg meg en prat med vakten ved inngangen som fortalte om en fyr kalt Wendell som skulle komme til byen i morgen. Mon tro hvem det kan være? Hørte noen i byen som omtalte ham som en wallpaper artist, må huske å ta en tur innom i morgen og se om han er der.

JEg fikk også en lotteribillett hos Tom Book i dag, trekningen er på selveste Halloween, 31 oktober.
Mon tro om jeg vinner noe?
Det skulle visst komme en annen mystisk fyr til byen på Halloween som skulle ha sjelde gjenstander.
Morsomt med sesongevents 🙂

Siden det var lørdagskveld var musikeren K.K. Slider på plass ved togstasjonen.
Han tok imot requests og jeg spurte etter Zelda, i håp oma t det kanskje var noen han kjente igjen siden det var et kjent Nintendo spill, men nei han tok bare en egen låt. Zelda var ikke noe for ham sa han 😀

Har faktisk vurdert å kjøpe Animal Crossing New Leaf på 3DS, men ikke helt sikker enda, får grunne litt over det.
Hva synes du om Animal Crossing serien? Har du spillt Gamecube spillet?

Bilder: Min iphone
#spill #blog #nintendo #animalcrossing #adventure #ac #kkslider #tomnook #gaming

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg