People love Koji Igarashi (Castlevania)

Skal si Castlevania spillskaper IGa har fått mye oppmerksomhet den siste tiden etter det ble kjent at han har frolatt Konami.
Det har jo dukket opp intervjuer med ham på så å si alle spillsider rundtom.
Veldig godt å se at det er så mange som bryr seg og alle virker å være veldig positive til avgjørslsen hans også.
Det gir meg et håp om at om han skulle gå veien om kickstarter for å få penger til et nytt spill så vil han faktisk lykkes.


Castlevania Aria of Sorrow (gba)

Noen flotte sitater:
“For the longest time, when I was working at Konami, I was protected by my company,” he says. “They took care of me. Now I’m kind of anxious, as can be expected, about currently being on my own and 100 percent independent and all that. But now, instead of the company protecting me, I have my fans protecting me, and I can talk directly with them, and treat them with respect and love.”

“It’s a bit of an emotional rollercoaster,” IGA says. “There are no guarantees for the future, and so my leaving the company could not work out, and I could be left without a leg to stand on. That being said, the last couple years I haven’t been able to do what I really wanted to do, anyway.”

“That magic, the excitement of being able to create again, the chains have come off, and now I’ll have the opportunity,” he adds. “No one knows what will happen in the future. You never know until you take the jump.”


Castlevania Chronicles (ps1)

Jeg var nemmelig ikke sikkre på om IGA var spesielt kjent utover Castlevania fansen, heldigvis var han det 🙂
Det blir veldig spennede å se hva slags spill han skal lage nå som han står helt fritt til å lage akkurat det han vil.

Han skal jo han et foredrag i morgen om hans Castlevania spill på spillmessen GDC som finner sted nå i usa, er spent på den og håper den livestreames på nettet, eller ihvertfall filmes og legged ut etterpå. Det kan bli interessant, eller hva tror du?

Go IGA! 🙂


Castlevania Symphony of the Night (ps1) artwork

Kilde: Polygon
Bilder: Google og my pc
#spill #Castlevania #konami #iga #kojiigarashi #sotn #ariaofsorrow

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg