What I’ve been playing this weekend

Så går nok en helg mot slutten.
Denne helgen har det gått i litt forskjellig på spillfronten.

Jeg spilelr fortsatt litt på platformspillet Spelunky på ps3.
Det spillet er bare kjempebra, alltid like morsomt å starte på nytt for å se hva som møter en.
Noen ganger finner en knapt noe på det første brettet, andre ganger er det bøttevis av skatter og hjelpemiddler der. Fun fun fun!

Har nå klart å komme helt til tempelet, men mumier og andre egyptiske skummelehter satte en stopper for eventyret ganske kjapt.

Kom også til et brett i ishulene hvor det snødde. Altlid så koselig med snebrett 😉

Fant også noe så uventet som en et plasmagevær. Ikke akkurat det en forventer å finne i en gammel ruin. Den var snabla awesome. Sprenger vekk både fiender og vegger. Dessverre ertet jeg på meg butikkeieren. Han liker visst ikke at en skyter på butikken hans så da fikk jeg et haggleskudd midt i fleisen og plasma gevær was bye bye.

Jeg har også testet litt pc spillet 7 Days to Die.
Spillet kan beskrives som en slags blanding av DayZ og Minecraft.
En befinner seg i en stor åpen verden befolket av zombier uten noe som helst. En må så utforske verdenen og lete etter alt mulig av utstyr og gjenstander som kan hjelpe en. Mat og drikke må en ha. Våpen til å forsvare seg er også en nødvendighet. Alt mulig kan craftes i spillet. Finner en noen tøyfiller kan en lage en sovepose. En pinne kan spises og brukes som våpen. En øks kan brukes til å hugge ned trær for ved som så kan brukes til å lage planker, som så kan brukes til å bygge ting med etc etc.

Spillets verden er ikke tilfeldig generert, men det skal komme etterhvert.
Morsomt å bare utforske og se hva en finner. En gang kom jeg over et forlatt nabolag. Masse godsaker å finne da jeg gjennomsøkte husene. Utrolig hvor mye rart forlk drar fra i husene sine når zombiene kommer. 😛

Jeg kom over en stor tømmerhytte hvor det krydde av tømmerhugger zombier. Etter å ha utryddet alle disse var det begynt å skummre og jeg bestemte meg for å tilbringe natten i hytten.

Jeg barikaderte døren med en del jord jeg fravde opp fra bekken og håpet zombiene ikke kom seg igjennom.
Etter en stund begynte jeg ¨høre banking fra et eller annet s ted. Jeg klarte ikke å  finne ut hvort lyden kom fra, men den ble sterkere og sterkere. Det banket deffinitivt i beggene.
Plutselig brøt jordbarikaden sammen og zombiene veltet inn, jeg slåss alt jeg kunne, men det var for mange og jeg ble overmannet.

Så morsomt med spill hvor en står helt fritt til å gjøre akkurat det en vil. En skaper liksom sin egen historie.

Jg testet også litt Bionic Commando Rearmed 2 som jeg kjøpte på lørdag.
Flott sidescrtollende platformspill det. Det er bare noe med å slenge seg i spill, it’s just so fun! 😀
Skjønner ikke hvorfor dette spilelt fikk så hard medfart av spillomtalere, virker bra så langt syens jeg og en god oppfølger til det forrige spillet.

Testet også litt Commando 3 som også fulgte med capcom digital collection, det var ikke like bra som jeg husket for å si det slik. Ganske småcrappy greier to be hhonest. Slappt actionskytespill sett fra oven. They can’t all be winners I guess.

Og det var vel i hovedsak hva det har gåt i spillmessig.

Har du spillt på noe i helgen?

Bilder: My pc, My iphone og Google
#spill #blog #bioniccommando #rearmed2 #rearmed #rad #spencer #capcom #7daystodie #spelunky #ps3 #pc #platformer #survival

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg