Spillblog: Final Fantasy XIII – Shipwrecked at The Vile Peaks

Det går fremover på Final Fantasy XIII.
Jeg har nå kommet meg vekk fra den krystalliserte elven (tror ihvertfall det var en elv, husker ikke navnet) og er nå kommet til the Vile Peaks.


If you’d let me stter perhaps this woudln’t have happened!

Det skjedde ved hjelp av en helseblesende romskipsekvens som foregikk utelukkende i filmsekvenser, synes egentlig heller de klunne mekekt ihope en brukbar romskip spillesekvens så jeg kunen fått bidratt litt, men men.

Var godt med et nytt miljø, nesten så jeg ble snøblinn av alt det blåe i den krystallisert eelven, ikke så mye variasjon der 😛

Har også levlet opp folka mine litt, finurlig level system i spillet. paradigm systemet er ikek så dumt, det gir kampsystemet litt mer dybde. Men fremdeles er det jo ganske nedstrippet fra andre FF spill, ihvertfall en så lenge. Men not much to do with, man tager det man haver.

Jeg hadde glemt av hvor vakkert spillet er, karakterene er virkelig hyperdetaljerte. Tenk at spillet er fra 2008, det skulle en nesten ikke tro.


5t og 22 min, det er kanskje ikke allverden, men det er mer enn det var før jeg startet 😛

Bilder: My iphone
#spill #blog #ffciii #lightning #finalfantasy #jrpg #squeenix #finalfantasyxiii

4 kommentarer
    1. Hvis du er 5 timer inn så er du faktisk godt på vei. Hvis man driter i side quests(og det burde du, for det er ikke så veldig vits å gjøre de etter min mening) så tar spillet rundt 20timer hvis jeg ikke husker feil. Så du er 1/4 inn i spillet=) yay!
      Hvordan syns du det er å komme inn i historien? Jeg sleit litt med alle glosene som L’cie og alt dette der:p

    2. nerdslife: Jeg har ihvertfall ambisjoner om å gjøre en del sidequests når spillet åpner seg opp litt mer, men får se hva det blir til når jeg faktisk kommer dit 😛
      Så langt er jeg litt uklar på de forskjellige faksjonene det dreier seg om med Pulse og L’cie og coccoon, men den delen av storyen som handler om det som skjer her og nå med de froskjellige karakterene er ikke så ille, selv om det er litt cheesy dialog her og der hehe.
      Kan jo ha noe med at jeg hoppet inn i spillet igjen etter mange år da. Skal prøve å få tatt en økt til i kveld, should be fun 🙂

    3. Jeg fullførte spillet uten sidequests og uten å bytte våpen, så tror ikke belønningene du evt får av sidequests er noe spesielt nyttige enn vanlig(i motsetning til knights of round i FFVII feks). Men kan ta feil:p
      Føler spillet sliter med å forklare ting og ofte må en lese en haug med dataloger. Jeg kan fortsatt ikke forklare hva alle disse glosene er og hva slags rolle de har og hvordan kulturen i den verdenen fungerer osv nettopp fordi jeg ikke gadd å lese:p spill burde ikke ha så mye lesing.
      Men er spent på konklusjonen din når du er ferdig=) det blir gøy

    4. nerdslife: Hehe ja får se hva det blir til når side quests begynner å dukke opp 😉
      Hmm, kanskje jeg får ta en titt i informasjonsloggen i spillet el hva det nå het, kanskje jeg blir litt klokere på de forskjellige der. Men klart det hadde jo vært klart best om det ikke hadde trengtes ingen tvil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg